شناسهٔ خبر: 34882839 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر ارتباطات:​

فرودگاه پیام به قطب دیتاسنتر کشور تبدیل می شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات​: امیدواریم فرودگاه پیام بزودی به قطب دیتا سنتر کشور تبدیل شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت​: فرودگاه پیام ظرفیت تبدیل شدن به قطب دیتا سنتر کشور را دارد و امیدواریم به زودی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این موضوع محقق شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین تولید قانونی رمز ارز‌ها (ارز‌های دیجیتال) پارک فناوری و گمرک تخصصی را از دیگر مباحثی دانست که امکان ایجاد آن در فرودگاه پیام در قالب مشارکت و تفاهم نامه با سایر نهاد‌های مرتبط امکان پذیر است.
در این دیدار، ثناگو مطلق، مدیر عامل فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی گفت: این منطقه آمادگی دارد تمام امکانات و زیر ساخت‌های موجود را برای اکو سیستم اقتصاد دیجیتال فراهم نماید و با توجه به پیش بینی که در طرح جامع پیام شده است مقدمات ایجاد شهر آی سی تی صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: از مهمترین مزیت‌های شهر آی سی تی پیام حضور و دسترسی همه شرکت‌های این حوزه در یک اکو سیستم مشترک و بهره مندی از زیر ساخت‌ها و امکانات موجود می‌باشد.
ثناگو مطلق وجود آزمایشگاه تخصصی حوزه آی سی تی و همچنین گمرک تخصصی را از مزیت‌های اصلی این منطقه بر شمرد و گفت: تسهیل و روان سازی قوانین دست و پا گیر اداری ونیز نزدیک بودن پیام به مراکز علمی و تحقیقاتی امکان سرمایه گذاری داخلی و خارجی را افزیش داده است.
بازدید رئیس سازمان فناوری اطلاعات از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و بررسی توانمندی‌های موجود در منطقه برای انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین و گسترش تعاملات سازمان‌های مرتبط در حوزه آی سی تی انجام گرفت.

نظر شما