شناسهٔ خبر: 34882509 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کعبه خانه خداست نه ملک شخصی آل‌سعود! +فیلم

مجری شبکه پرمخاطب عربی بر روی آنتن زنده صحبت‌های جالبی را در خصوص سیاست‌های غیرانسانی و غیراسلامی رژیم آل سعود مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا ویدئویی از طنین شعارهای  زائران فلسطینی بیت‌اللّه الحرام در سرزمین منا در حمایت از قدس منتشر شد که واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت. در این ویدئو گروهی از زائران فلسطینی خانه خدا در صحرای منا هنگام ادای مناسک حج فریاد «بالروح بالدم نفدیک یا أقصى» (جان و مالمان فدای مسجد الاقصی) سر می‌دادند.

در پی انتشار این ویدئو دولت آل سعود و برخی از روزنامه نگاران خودفروخته وهابی خواستار محروم شدن فلسطینی‌ها از حج شدند.

بیشتر بخوانید: توهین روزنامه‌نگار سعودی به مردم فلسطین: فلسطینی‌ها از حج محروم شوند +فیلم و عکس

اما مجری شبکه پرمخاطب عربی بر روی آنتن زنده صحبت‌های جالبی را در خصوص سیاست‌های غیرانسانی و غیراسلامی رژیم آل سعود مطرح کرد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین المللی داشت. این مجری در بخشی از سخنان خود می‌گوید: کعبه خانه خداست نه ملک شخصی آل‌سعود!

در ادامه ویدئویی از صحبت های این کارشناس را مشاهده می‌کنید:

<div id="video-display-embed-code_10427410" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7044689/10427410?width=400&height=300"></script></div>

رژیم منحوس آل سعود در سال‌های اخیر با بهره برداری سیاسی از حج، مانع از حضور حجاج برخی کشور‌ها در مناسک حج شده است. سعودی‌ها جان حجاج کشور‌های مختلف را در معرض خطر قرار داده و کسانی را که با آن‌ها اختلاف دارند از فریضه حج محروم کرده‌اند که این اقدام نادرست و به دور از اسلام است. آنان که بر بیت الله الحرام حاکم‌اند فقط خدمتگزاران زائران خانه خدا هستند و نباید از حضور کسی در مراسم حج جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما