شناسهٔ خبر: 34881645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معرفی قدیمی ترین مسجد در «پورت هارکورت» نیجریه

قدیمی ترین مسجد در « Rivers State» در خیابان ویکتوریای این منطقه واقع شده و به طور عمومی اولین مسجد مرکزی در «پورت هارکورت» نیجریه به شمار می آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailytrust»،قدیمی ترین مسجد در « Rivers State» در خیابان ویکتوریای این منطقه واقع شده و به طور عمومی اولین مسجد مرکزی در «پورت هارکورت» نیجریه به شمار می آید.

این مسجد که در سال 1964 ساخته شده در گذشته میزبان رهبران شمالی بود که هنگام بازدید از « Rivers State» برای اقامه نماز به این محل می آمدند.

قدیمی ترین مسجد «پورت هارکورت» که تحت بازسازی کامل قرار گرفته است محل اصلی عبادت برای «ژنرال سانی آباچا» در زمانی که او فرماندهی گردان دوم «آمفیبیوس» در سال 1977 میلادی را بر عهده داشت.

همچنین سرهنگ «موسی شهو» از این مسجد به عنوان مرکز عبادت خود در سال های 1996 تا 1997 میلادی استفاده می کرد.

این مسجد هر هفته جمعه مرکز فعالیت های مدنی مسلمانان است.

«الحاجی ادریس آدامو»،امام جماعت این مسجد می گوید: «این مسجد که در دهه 1960 قبل از جنگ داخلی در این کشور ساخته شده است،محل ملاقات همه شمالی ها در « Rivers State» و همچنین محلی برای جذب بازدیدکنندگان بوده است.»

وی می افزاید:«تا زمانی که نمازگزاران به این نتیجه رسیدند که این مسجد دیگر پاسخگوی نیازهای آنها نیست و تصمیم به بازسازی آن گرفتند،مسجد در یک ساختمان کوچک قرار داشت.»

آدامو همچنین گفت: «این مسجد با تلاش ها و کمک های نمازگزاران تحت بازسازی قرار گرفته است و من می خواهم به اطلاع شما برسانم که این مسجد میزبان بسیاری از مقامات نظامی بلندپایه شمالی است که در اینجا نماز می خواندند و عبادت می کردند.»

امام جماعت قدیمی ترین مسجد ««پورت هارکورت» از همه مسلمانان در این شهر و دیگر نقاط نیجریه خواست تا برای تکمیل و بازسازی این مسجد کمک کنند.

نظر شما