شناسهٔ خبر: 34881616 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مکرون قبل از برگزاری نشست گروه ۷ با مقامات ایرانی دیدار می کند

رئیس جمهور فرانسه از دیدارش با مقامات ایرانی قبل از برگزاری نشست گروه هفت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از اسکای نیوز، امانوئل مکرون گفت: قبل از برگزاری نشست گروه ۷ با مقامات ایران دیدار خواهم کرد.

رئیس جمهور فرانسه هدف از این دیدار را ارائه پیشنهادهایی برای کاهش تنش‌ میان واشنگتن و تهران عنوان کرد.

به گزارش آنا، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش تر گفته بود: بعد از اتفاقات و تحولاتی که در منطقه رخ داد، ابتکاراتی از سوی کشورهای مختلف برای ایجاد آرامش مطرح شد ازجمله اینکه مکرون تلاش کرد تنش ها را کاهش دهد و اقداماتی را نیز در راستای اجرای تعهدات برجامی کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه انجام دهد.

وی افزود: ایران از این موضوع استقبال کرد و در همین چارچوب چندین بار حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان و همتای فرانسوی اش تلفنی با یکدیگر رایزنی و گفتگو کردند.

موسوی ادامه داد: فرانسه در حال انجام تلاش‌هایی برای کاهش تنش در منطقه و اجرای تعهدات برجامی از سوی کشورهای اروپایی ازجمله فرانسه است  تا بتواند ایران را از اقدامات خود قانع کند و اقدامات عملی در راستای اجرای تعهداتشان بردارند تا ایران  نیز بتواند در مقابل به مسیر قبلی خود برگردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث درباره سفر مکرون به ایران زود است، البته این احتمال وجود دارد که محمدجواد ظریف سفر کوتاهی به پاریس داشته باشد.

انتهای پیام/4033/

نظر شما