خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید بر اهمیت شناسایی، تشخیص واجرای مداخلههای تخصصی آموزشی صحیح برای دانشآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری اظهار داشت: 24 مرکز مشکلات ویژه یادگیری با هدف کاهش مشکلات، تقویت و بهبود کیفیت آموزشی به دانشآموزان پایههای اول تا ششم دوره ابتدایی در سطح استان خدمات آموزشی و مشاورهای ارائه میدهند.
وی تصریح کرد: کارگاههای تخصصی آموزشی در حوزه مشکلات ویژه یادگیری در 16 شهرستان، ناحیه و منطقه استان برای اولیای دانشآموزان، معلمان دوره پیش دبستانی، ابتدایی و مربیان دانشآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری برگزار شده است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: 410 نفر از معلمان دوره پیشدبستانی با شرکت در 16 کارگاه تخصصی ارزیابی، تشخیص و درمان با شیوههای نوین تدریس آشنا شدند.
رنجبر بیان کرد: همچنین بیش از 900 نفر از معلمان دوره ابتدایی نیز با حضور در 136 دوره آموزشی با شیوههای نوین تدریس و راهکارهای مناسب رفع اختلالات یادگیری در دانشآموزان آشنایی پیدا کردند.
وی عنوان کرد: یکهزار و 700 نفر از اولیای دانشآموزان با شرکت در 88 کارگاه آموزشی ارتقای سطح دانش واصلاح باورهای غلط و 120 نفر از مربیان مراکز با حضور در 346 گروه آموزشی و کارگاه علمی دانشافزایی، اطلاعات عمومی و تخصصی خود را ارتقا بخشیدند.
وی با بیان اینکه از این مراکز 19 مورد دولتی و بقیه خصوصی هستند، بیان کرد: مراکز مشکلات ویژه یادگیری با بهرهگیری از 120 نیروی متخصص و کارآمد به یکهزار و 841 دانشآموز با نیاز ویژه در طول سال تحصیلی گذشته خدمات توانبخشی لازم را ارائه کردند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: سنین اول تا سوم دوره ابتدایی زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکلات یادگیری در این دانشآموزان است که 10 تا 20 درصد جمعیت دانشآموزی در مدارس ابتدایی را تشکیل می دهند.
رنجبر خاطر نشان کرد: روزانه 480 دانشآموز به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه میکنند و برای آموزش هر دانشآموز 20 جلسهی تخصصی (هر هفته یک یا دو جلسه) 45 دقیقهای در راستای تقویت مهارتهای خواندن، نوشتن و ریاضیات آنان در نظر گرفته میشود .
انتهای پیام/2330/72
نظر شما