شناسهٔ خبر: 34881597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری 586 کارگاه تخصصی آموزشی مشکلات ویژه یادگیری در کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از برگزاری 586 کارگاه تخصصی آموزشی مشکلات ویژه یادگیری از تشخیص تا درمان در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

خلیل رنجبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید بر اهمیت شناسایی، تشخیص واجرای مداخله‌های تخصصی آموزشی صحیح برای دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری اظهار داشت: 24 مرکز مشکلات ویژه یادگیری با هدف کاهش مشکلات، تقویت و بهبود کیفیت آموزشی به دانش‌آموزان پایه‌های اول تا ششم دوره ابتدایی در سطح استان خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های  تخصصی آموزشی در حوزه مشکلات ویژه یادگیری در 16 شهرستان، ناحیه و منطقه استان برای اولیای دانش‌آموزان، معلمان دوره پیش دبستانی، ابتدایی و مربیان دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری برگزار شده است. 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: 410 نفر از معلمان دوره پیش‌دبستانی با شرکت در 16 کارگاه تخصصی ارزیابی، تشخیص و درمان با شیوه‌های نوین تدریس آشنا شدند.

رنجبر بیان کرد: همچنین بیش از 900 نفر از معلمان دوره ابتدایی نیز با حضور در 136 دوره آموزشی با شیوه‌های نوین تدریس و راهکارهای مناسب رفع اختلالات یادگیری در دانش‌آموزان آشنایی پیدا کردند.

وی عنوان کرد: یک‌هزار و 700 نفر از اولیای دانش‌آموزان با شرکت در 88 کارگاه آموزشی ارتقای سطح دانش واصلاح باورهای غلط و 120 نفر از مربیان مراکز با حضور در 346 گروه آموزشی و کارگاه علمی دانش‌افزایی، اطلاعات عمومی و تخصصی خود را ارتقا بخشیدند. 

وی با بیان اینکه از این مراکز 19 مورد دولتی و بقیه خصوصی هستند، بیان کرد: مراکز مشکلات ویژه یادگیری با بهره‌گیری از 120 نیروی متخصص و کارآمد به یک‌هزار و 841 دانش‌آموز با نیاز ویژه در طول سال تحصیلی گذشته خدمات توانبخشی لازم را ارائه کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: سنین اول تا سوم دوره ابتدایی زمان طلایی برای شناسایی و درمان مشکلات یادگیری در این دانش‌آموزان است که 10 تا 20 درصد جمعیت دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی را تشکیل می دهند.

رنجبر خاطر نشان کرد: روزانه 480 دانش‌آموز به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه می‌کنند و برای آموزش هر دانش‌آموز 20 جلسه‌ی تخصصی (هر هفته یک یا دو جلسه) 45 دقیقه‌ای در راستای تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن و ریاضیات آنان در نظر گرفته می‌شود .

انتهای پیام/2330/72

نظر شما