شناسهٔ خبر: 34881539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تجمیع می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهت ساماندهی نیروی انسانی و استفاده بهینه از فضاها و تجهیزات آموزشی مدارس کم جمعیت بویژه یک،دو و سه نفره در ۱۳ شهرستان و منطقه استان تجمیع می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارسر از یاسوج،هادی زارع پور در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد:  جهت ساماندهی نیروی انسانی و استفاده بهینه از فضاها و تجهیزات آموزشی مدارس کم جمعیت بویژه یک،دو و سه نفره در ۱۳ شهرستان و منطقه استان تجمیع می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: به علت پراکندگی جمعیتی و صعب‌العبوری بودن برخی مسیرها هم اکنون ۸۱۷ آموزشگاه ابتدایی زیر ۱۰ نفر جمعیت و متوسطه اول تا ۵ دانش آموز ۱۴۵ کلاس متوسطه دوم تا ۶ دانش آموز ۲۴۶ کلاس در استان وجود دارد.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۵۴ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه تحصیل کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: هم اکنون نسبت معلم به دانش‌آموز در استان حدود ۱۸ و در کشور ۲۵ است.

وی خاطرنشان کرد: برش استانی برنامه آموزش و پرورش استان در ۲۲۲ برنامه و حدود هزار فعالیت تهیه شده و ۷۰ برنامه آن در مرحله اجرایی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: نیروی انسانی شاخص اصلی توسعه و تربیت نیروی انسانی کارآمد در اختیار آموزش و پرورش است.

احد جمالی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد پراکندگی اسکان در مناطق روستایی و عشایری مشکلاتی را برای ارائه خدمات بویژه در بخش آموزش و پرورش و پراکندگی کلاس های درس ایجاد کرده است.

وی گفت: برای بررسی وضعیت برخی مکانهای آموزش مربوط به آموزش و پرورش که در اختیار دیگر دستگاه های اجرایی است کارگروهی در حوزه معاونت سیاسی امنیتی استاندار تشکیل و تصمیم گیری لازم انجام می‌شود.

در این نشست پیگیری برای احداث ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش از سوی اداره کل راه و شهرسازی به تصویب رسید.

انتهای پیام/82009

 

نظر شما