شناسهٔ خبر: 34881358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

عید غدیر یک عید سیاسی و عبادی است/ غدیر آزمون بصیرت و ولایت پذیری است

قائم مقام دادگستری استان یزد گفت: اگر در واقعه غدیر، نبی مکرم اسلام (ص) با انتصاب مولای متقیان علی علیه السلام در تبعیت از فرمان خداوند متعال، اقدام نمود، امروز نیز پیروی از ولایت فقیه، امتداد همان راه و همان آزمون بصیرت و فرمانبرداری است.

صاحب‌خبر -

عید غدیر یک عید سیاسی و عبادی است/ غدیر آزمون بصیرت و ولایت پذیری استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، علی اکبر شمس در جشن بزرگ غدیر در جمع قضات و کارمندان دادگستری استان یزد، گفت: اگر در واقعه غدیر، نبی مکرم اسلام (ص) با انتصاب مولای متقیان علی علیه السلام در تبعیت از فرمان خداوند متعال، اقدام نمود، امروز نیز پیروی از ولایت فقیه، امتداد همان راه و همان آزمون بصیرت و فرمانبرداری است.

وی اظهار داشت: آزموده را آزمودن خطاست و اگر زمانی در صدر اسلام جامعه اسلامی به واسطه عدم تبعیت از فرمان الهی و رسول مکرم اسلام، خسران عظیمی را تجربه کرد که تا به امروز نیز ادامه دارد، ایران اسلامی نباید خود را به آن خسران عظیم مبتلا کند و همواره با بودن در خط رهبری و تبعیت از مقام عظمای ولایت در امتداد ولایت انبیاء و اولیاء راه تعالی و پیشرفت را بپیماید.

قائم مقام دادگستری استان یزد با اشاره به اوج عزت و اقتدار ایران اسلامی در هر بخش و مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب بر آن مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: امروز هر جا که مدیریت و نظارت مستقیم مقام عظمای ولایت هست، عزت و اقتدار و توسعه و پیشرفت را می‌بینیم، اما هر جا که از فرامین معظم له فاصله گرفتیم شاهد عقب ماندگی، توقف و ضربه بوده‌ایم.

این مقام مسئول، بیان داشت: وظیفه امروز ما کمتر از مسلمانان صدر اسلام نیست و اگر ذره‌ای غفلت کنیم، امروز نیز سقیفه و توطئه و تزویر شکل می‌گیرد و جامعه اسلامی ضربه خواهد خورد.

وی از عید بزرگ غدیر به عنوان عید سیاسی و عبادی یاد کرد و گفت: وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن عید غدیر و ارتقاء بصیرت و آگاهی جامعه در پاسداشت این عید و همچنین ولایت پذیری و تبعیت از مقام عظمای ولایت در امتداد ولایت ائمه معصومین در دوران غیبت است.

انتهای پیام/

نظر شما