شناسهٔ خبر: 34881014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کرد:

رشد ۲ هزار و ۳۰۰ برابری توان دفاعی کشور/ محصولات صنایع دفاعی به بیش از ۷۷۰ خانواده رسیده است

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به رشد توان دفاعی کشور گفت: صنایع دفاعی با وجود تحریم های مختلف رشد ۲ هزار و ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» شب گذشته (چهارشنبه 30 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به تشریح دستاوردهای کشورمان در حوزه دفاعی پرداخت و با اشاره به اینکه از دو منظر کمیت و کیفیت می توان جایگاه صنایع دفاعی را در کشور ارزیابی کرد، گفت: یکی از طریق آثار و پیامدها رشد صنایع دفاعی در دو موقعیت قبل و بعد از انقلاب چگونه است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با بیان اینکه امروز که در شرایط تهدید و تحریم های جدی روبرو هستیم مرزها مردم در امنیت خوبی برخوردار هستند، گفت: این امر نشان از ارزیابی مثبت صنایع دفاعی کشور است.

 

وی در ادامه با اشاره به ارزیابی های موسسات خارجی با 55 شاخص مختلف از توان دفاعی کشورمان گفت: بعضی از سایت های غربی رتبه و قدرت نظامی ایران نظامی ایران در سال 2018 در بین 136 کشور از رتبه 20 به 13 رسیده است یعنی 7 رتبه رشد داشته است اما ارزیابی ایمان، انگیزه و اعتقاد از توان موسسات ارزیاب خارجی خارج است و ما مطمئن هستیم این رزیابی های کیفی اثر بخش تجهیزات نظامی را چند برابر می کند.

 

امیر سرتیپ امیر حاتمی با بیان اینکه همین موسسات هزینه های نظامی ایران را در رتبه 33 ارزیابی کردند، گفت: این رتبه بیانگر این است که ما می توانیم با هزینه کم امنیت خوبی را برای کشور و مردم مهیا کنیم. علت این کاهش هزینه ها نسبت به توان نظامی ناشی از این است که تجهیزات مورد نیاز را خودمان تولید می کنیم.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروزه محصولات صنایع دفاعی از 31 خانواده قبل از انقلاب به بیش از 770 خانواده در بعد از انقلاب رسیده است به تشریح رشد کمی تولیدات تجهیزات نظامی در صنایع دفاع پرداخت و گفت: صنایع دفاعی با وجود تحریم های مختلف رشد 2 هزار و 300 درصدی را نشان می دهد که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

 

وی تهدید و تحریم را فرصتی برای استقلال نظامی عنوان کرد و گفت: تحریم ها باعث شد ما در همه تنگناها به توانایی درونی خود تکیه کنیم. فضای کار و مدیریت جهادی در کنار تلاش و اخلاص از جمله نکات بارز خودکفایی در تجهیزات دفاعی  مورد نیاز کشور است.

 

وزیر دفاع در اداه به ارائه توضیحاتی درباره زمان تولید محصولات نظامی از ایده تا محصول پرداخت و گفت: زمان ساخت تجهیزات مختلف بر اساس پیچیدگی ها و کوچک و بزرگی محصول متفاوت دارد. هدف گذاری که در برنامه 4 ساله صنایع دفاعی پیش بینی شده 2 و نیم تا 3 سال است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر داشتن نیروی انسانی نخبه و مجرب بسیاری از فناوری های مختلف در بانک تجهیزات و فناوری ما وجود دارد. پیش از این به حدود 70 درصد فناوری نظامی احتیاج داشتیم اما الان به 10 درصد فناوری پیشرفته نیاز داریم بنابر این برای ساخت تجهیزات دفاعیبر مبنایع دانش روز به زمان کمتری نیاز داریم. مهندسی معکوس خلاقیت و لبتکار را از ما می گیرد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از این گفتگوی خبری به آخرین دستاوردهای نظامی در سال 97 اشاره کرد و گفت: بخشی از ساخته ها و ابتکارات تجهیزات دفاعی بنا بر ملاحظاتی گفته نشده است اما در مرداد سال گذشته جنگنده بومی ایرانی و خط تولید کوثر با موتور ایرانی اوج رونمایی شد.

 

امیر حاتمی ادامه داد: در حوزه موشکی، موشک کروز هویزه با برد بیش از 1300 کیلومتر، در حوزه دریایی، زیر دریایی نیمه سنگین فاتح، خودرو ارس 2، رعد2 و سامانه پدافندی باور 373 که بزودی رونمایی و به نیروی پدافند ارتش جمهوری تحویل می شود. سامانه پدافندی باور 373 یک سامانه پدافندی ایرانی با برد و ارتفاع بلند است که ایران را جزء 4 کشور دارای چنین سامانه ای قرار می دهد./

 

نظر شما