شناسهٔ خبر: 34880667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

استاندار یزد؛

ایاب و ذهاب دانش آموزان ساماندهی شود

استاندار یزد گفت: ساماندهی طرح رفت و آمد (سرویس مدرسه ) دانش آموزان باید با جدیت توسط مدیران مدارس با نظارت اداره کل آموزش و پرورش، شهرستان‌ها و با همکاری انجمن اولیا و مربیان و خانواده‌ها و نیز سایر نیروهای ذی ربط باید به طور جدی پیگیری و بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزای بسیج از یزد، امحمدعلی طالبی استاندار یزد چهارشنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان اشهار داشت: «با صراحت اعلام می‌کنم، قبل از هرگونه اتفاق ناگواری باید پیشگیری‌لازم به ویژه در مورد سرویس مدارس انجام شود و هرگونه کوتاهی قابل گذشت نیست لذا مدیران مدارس در انتخاب سرویس مدرسه توجه لازم را داشته باشند و نباید با موضوع منفعل و بدون حساسیت برخورد کنند.»
رئیس شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: اگر استعلام نیاز است، دستگاه‌ها باید همکاری کنند و تا زمانی که اطمینان ۱۰۰ در صد به وضعیت سرویس مدارس صورت نگرفته نباید هیچ گونه همکاری صورت گیرد.
طالبی ادامه داد: باید این حساسیت در مدیران مدارس باشد که نسبت به اعتراض والدین حساس باشند، مسئولان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی آماده همکاری هستند تا شرایط خوبی برای رفت و آمد دانش آموزان فراهم شود.
استاندار یزد یادآورشد: با توجه به آمار‌های ارائه شده در مورد فضای آموزشی با کمبود جدی مواجه هستیم، باید با پیگری و کمک خیران تا مهرماه بخشی از این مشکلات رفع شود.
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: طبق بخشنامه هرگونه نظارت بر کار سرویس مدارس به نیروی انتظامی و تامین آن به عهده شهرداری‌ها و بخشداری‌ها گذاشته شد، متاسفانه در مناطق روستایی با مشکلات جدی در این ارتباط مواجه هستیم.
عباسعلی دانافر افزود: پروژه مهر و آماده‌سازی مدارس با جدیت در حال انجام است، اما با توجه به اینکه ۶۵ درصد دانش آموزان استان در ناحیه یک و ۲ شهر یزد تحصیل می‌کنند لذا دغدغه جدی در این ۲ منطقه است و در برخی موارد با بحران مواجه هستیم.
وی ادامه داد: از مهمترین دغدغه‌های ما بحث فضای آموزشی و تامین تجهیزات بویژه در ناحیه یک و ۲ شهر یزد است که علی رغم تلاش‌ها هنوز مشکل داریم.
همچنین مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک یزد اظهار کرد: ۷۰ مدرسه در این ناحیه با مشکل مواجه است، پنج مدرسه با کسب اعتبار ملی کاملا تخریب شد، در این مناطق کمبود فضای آموزشی جدی است و مدارس نوبتی شده، اگر پروژه‌ها سریعتر تحویل نشود با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.
زهره امیرچقماقی افزود: برخی مدارس جدیدالاحداث هنوز تحویل نشده است، در حالی که در مدرسه شهید محمدخانی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از ۵۳۰ دانش آموز ثبت‌نام شد و مدارس جدید انشعاب آب، برق و گاز ندارند.
وی ادامه داد: در برخی مدارس قدیمی مثل دبیرستان آقا با ریزش سنگ‌های نما مواجه هستیم و هیچ گونه بودجه‌ای برای بازسازی پیش بینی نشده است و در مجتمع مسکن جوانان واقع در بلوار استقلال ساختمان مدرسه هنوز آماده نشده و مجبور شدیم مدرسه هادی ۲ نوبته شود و هر چند مردم معترض هستند، ولی چاره‌ای نداریم.
همچنین مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد اظهار داشت: ۲ واحد آموزشی حاج محمد طیب و مرتاض تقریبا آماده است و بیش از ۲ ماه است انشعاب آن بلاتکلیف مانده این در حالی است از ۹۰۰ دانش آموز در این ۲ واحد آموزشی ثبت نام شد و با بهره‌برداری از هشت پروژه نیمه تمام بخشی از مشکلات مدارس و کمبود فضای آموزشی رفع خواهد شد.

اسماعیلی افزود: مدرسه غدیر دهنو نیز با کمبود کلاس درس مواجه است هرچند مقاومت کردیم تا مدارس دو نوبته نشود، چاره‌ای نداریم.

به گفته وی خانواده‌ها نسبت به نوبت بعد از ظهر مدرسه نظر مساعدی ندارند و تعطیلی مدرسه با با تاریکی هوا برخورد می‌کند آن‌ها برای رفت و آمد فرزندانشان مشکل دارند و عمدتا در این منطقه والدین شاغل هستند و فرزندانشان صبح‌ها در منزل تنها خواهند بود که می‌تواند معضلاتی داشته باشد لذا مدارس ۲ نوبته با اعتراض والدین همراه است، اما چاره‌ای نیست.
همچنین مدیرکل نوسازی مدارس یزد خاطرنشان کرد: امسال برای ۶۷ پروژه ۷۰ میلیارد تومان جذب شد که ۱۵ مدرسه تخریب و بازسازی شد و عمدتا بیش از ۵۰ درصد پیشرفت کار دارد و تا پایان سال ۳۸ مدرسه با ۴۲ هزار متر مربع زیربنا تحویل آموزش و پرورش می‌شود امیدواریم تا ابتدای مهر ماه ۱۸ مدرسه تحویل شود.
محمدرضا عارفی افزود: در زمینه انشعاب آب و برق با مشکل جدی مواجه هستیم تقاضا داریم با دستور استاندار این اقدام عملی و هرچه زودتر مشکل ۱۸ واحد آموزشی رفع شود.
مدیرعامل خیرین مدرسه ساز استان هم گفت: شهر یزد به دلیل مهاجرت‌های بی رویه با کمبود شدید فضای آموزشی روبروست، امسال به دلیل مسائل اقتصادی بسیاری از والدین فرزندان خود را از مدارس غیرانتفاعی به دولتی منتقل کرده‌اند و ساختمان‌های فعلی نیز عمدتا فرسوده است.
محمدعلی خواجه رضایی، تاکید کرد: لذا با کمبود شدید فضای آموزشی بویژه در یزد مواجه هستیم که به مرز بحران رسیده است هرچند با حمایت خیران مدرسه ساز ۱۵ مدرسه تا ابتدای مهرماه آماده خواهد شد، ولی در زمینه انشعاب آب، گاز و برق با مشکل جدی مواجه هستیم که درخواست مساعدت از استاندار داریم.
فرمانده انتظامی استان یزد نیز در این نشست بیان داشت: بحث ساماندهی وضعیت سرویس مدارس باید تا قبل از آنکه بحران یا مشکلی پیش آید به صورت جدی پیگری شود، در صورتی که با نصب برچسب یا علامت سرویس مدارس مشخص باشد نیروی انتظامی نظارت جدی خواهد داشت و در زمینه تعیین صلاحیت رانندگان و اخذ آزمایش‌های لازم تمام امکانات خود را به کار خواهیم گرفت چرا که جان دانش آموزان در دستان ماست.
سردار محمدرضا میرحیدری گفت: همچنین ۸۶ مدرسه در مناطق درون شهری و همین تعداد در مناطق بیرون شهر نیاز به نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی توسط شهرداری و راهداری دارد که باید اقدامات لازم صورت گیرد.
در پایان این نشست هر یک از اعضا پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام/

نظر شما