شناسهٔ خبر: 34880254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ممیزی انرژی را باید تنها شرکت‌های بومی انجام دهند

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در استان هیچ شرکت غیر بومی نمی‌تواند ارزیابی مصرف انرژی دستگاه‌های اجرایی را انجام دهد و این کار فقط باید از طریق شرکت‌های بومی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای فنی استان با تاکید بر اینکه ممیزی انرژی را فقط باید شرکت‌های بومی انجام دهند، گفت: برای اساس تفاهم نامه محیط زیست، وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه کشور مقرر شده است، درصدی از انرژی مصرفی ساختمان‌های دولتی و عمومی از منابع تجدید پذیر تامین شود، لذا ۱۴ شرکت که دوره آموزشی را طی کرده و از سوی کارگروه انرژی معرفی شده اند، در صورت بومی بودن می‌توانند ارزیابی و بهینه سازی انرژی این ساختمان‌ها را انجام دهند.

فرخ زاد درباره ارتقای سطح مهارت استادکاران و کارگران صنعت ساختمان افزود: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی به کارگیری استادکاران در پروژه‌های عمرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به آن توجه شود.

او اضافه کرد: همچنین ساماندهی و کنترل استادکاران از طریق سامانه پالایش کارگران باعث می‌شود تا تنها افراد واجد شرایط بتوانند تحت بیمه کارگران قرار گیرند و تخلفات و سواستفاده‌ها در این زمینه به حداقل ممکن برسد.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: درباره مسائل ایمنی هم باید دوره‌های آموزشی برگزار شود و تمام حوادث ساختمانی به صورت جدی برای استادکاران تبیین شود.

انتهای پیام/ک

  شرکت های غیر بومی نمی‌توانند ارزیابی مصرف انرژی دستگاه‌های اجرایی را انجام دهند

نظر شما