شناسهٔ خبر: 34880190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح‌های راه‌سازی روستایی در استان زنجان استاندارد است

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح‌های راه‌سازی روستایی در استان از منظرهای مختلف با استانداردهای راه‌سازی هم‌خوانی دارد.

صاحب‌خبر -

رسول آدمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نوع راه‌های روستایی براساس نشریه 4018 درجه‌بندی شده است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های راه‌سازی در استان زنجان از منظر شیب‌های طولی، قوس‌های افقی و پیچ‌ها با استانداردهای این نشریه هم‌خوانی دارد، بیان کرد: همه طراحی راه‌های روستایی براساس این استانداردها ارزیابی و در طول ساخت بازدیدها انجام می‌شود و اگر موردی وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سرعت مطمئنه در راه‌های روستایی 40 تا 50 کیلومتر است، ادامه داد: 20 تا 30 کیلومتر نیز سرعت پیش‌بینی شده در قوس‌های محورهای روستایی است.

 

*وجود محدودیت فصل کاری در زنجان

آدمی با بیان اینکه در استان زنجان محدودیت فصل کاری وجود دارد، ادامه داد: به همین منظور در فصل سرد سال برنامه‌ریزی، انعقاد قرارداد و طراحی انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در حالت عادی و ایده‌آل در صورت نرمال هر پنج کیلومتر راه در حدود هشت ماه به طول می‌انجامد تا به پایان برسد، افزود: البته فعالیت پیمانکاران نیز متفاوت است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد همکاری اهالی روستا در زمینه ساخت راه روستایی گفت: در مواردی ساخت راه برای روستاها برای جلوگیری از ورود راه‌ به مزارع و باغات روستائیان از مسیرهای موجود استفاده می‌شود، اما در مواردی که نیاز به اصلاح و استانداردسازی راه باشد با توجه به هبه بودن راه، روستائیان با رضایت آن را انجام می‌دهند.

آدمی اضافه کرد: با توجه به اعتقادات مذهبی روستائیان بیشتر زمین‌های خود را برای ساخت راه هبه می‌کنند و همکاری خوبی با اداره راه و شهرسازی استان زنجان دارند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

نظر شما