شناسهٔ خبر: 34879694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

یادداشت/مسلم منفرد

شیعه انقلابی یا تشیع انگلیسی!

اخبار روزهای گذشته را که مرور می کردم ناگهان تیتر خبری توجهم را جلب کرد: "دیدار سخنگوی جنبش انصارالله یمن با رهبر انقلاب اسلامی"؛ سخنان سخنگوی جنبش انصار الله یمن در مورد ولایت فقیه و عشق و اعتقاد ایشان به رهبر تنها نظام شیعی جهان را که خواندم، با خود گفتم اگر محمد عبدالسلام و مجاهدان یمنی شیعه هستند پس کسانی که در لباس تشیع و روحانیت و در خاستگاه تنها انقلاب شیعی جهان، دست به توهین به ولایت فقیه و تخریب این نظام مقدس می زنند چگونه می توانند نام شیعه به خود دهند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج وبه نقل از گروه وحدت فرهنگ سدید- حجت الاسلام مسلم منفرد: چندی پیش بود که سید حسین شیرازی فرزند سید صادق شیرازی (شخصی که با کمک شبکه های متعدد ماهواره ای برای خودش مرجعیتی خودساخته تراشیده است) ضمن توهین به شهدای هشت سال دفاع مقدس و تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه را با فرعون مقایسه کرده بود!

 

این جریان که موسوم به شیعه انگلیسی هستند خود را شیعه حقیقی و تنها مدافع اهل بیت علیهم السلام و شعائر دینی می‌دانند!

 

سوالی که در مورد این جریان مطرح می‌شود این است که اگر واقعاً خود را مدافع اهل بیت علیهم السلام و شیعیان می‌دانند چرا در مقابل جنایات رژیم وهابی آل سعود علیه شیعیان یمن هیچگاه سخنی نگفته­اند؟ چرا زمانی که حرم ائمه علیهم السلام در سوریه و عراق توسط داعش مورد حمله و تهدید قرار گرفته بود در سکوت مرگباری فرو رفته بودند؟

 

باری! شیعیان یمن که اینگونه عشق و ارادت خود را به ولایت فقیه و ولایت رسول الله (ص) ابراز می کنند، حدود 5 سال است در مقابل تجاوز رژیم وهابی آل سعود ایستادگی کرده و در این مدت بیش از پنجاه هزار شهید و جانباز در راه آرمان ها و ایستادگی­شان تقدیم نموده اند.

 

رژیم وهابی آل سعود از آغاز حمله هوائی‌اش به یمن تا کنون دستش به خون بیش از ۵۰ هزار یمنی که کشته یا زخمی شده‌‌اند آلوده است. بر اساس آمارهای رسمی، تعداد شهدای یمنی به ۱۳ هزار و ۲۵۰ نفر می‌رسد که ۳۸۰۰ کودک در میان آنها وجود دارند.

 

بر اساس آماری که یک وبگاه قطری اعلام کرده است، ائتلاف عربی در ظرف دو سال از چهار سال جنگ یمن، بین هفت میلیارد و ۵۶۰ میلیون دلار تا ۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار فقط برای حملات هوایی در یمن هزینه کرده است.

 

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا رژیم وهابی آل سعود و متحدانش این همه هزینه صرف جنگ در یمن می کنند؟

 

با سخنان امروز سخنگوی جنبش انصار الله یمن، به یقین برایم روشن شد که چرا جبهه استکبار و عامل آن یعنی رژیم وهابی آل سعود باید میلیاردها دلار صرف هزینه برای جنگ در یمن کنند؟ چرا که تفکر شیعه یمنی، تفکر پیروی از ولایت فقیه و مبارزه با استکبار است و این خوشایند مستکبران جهان نیست، وگرنه استکبار جهانی و عمله آن یعنی رژیم وهابی آل سعود، شیعه ای را که حتی یک جمله علیه استکبار موضع گیری نمی‌کند خطر نمی پندارد.

 

آری شیعه‌ای که مدام مشغول توهین به مقدسات مذاهب اسلامی است و جز بدنام کردن چهره تشیع در جهان، فعالیتی در کارنامه خود ندارد، نه تنها برای مستکبرین خطری ندارد بلکه هموار کننده راه مستکبران برای رسیدن به منافعشان نیز هست.

نظر شما