شناسهٔ خبر: 34879037 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نیروی انتظامی مسئولیت مستقیم در زمینه سرویس مدارس ندارد

باشگاه خبرنگاران

یزد ـ فرمانده انتظامی استان یزد گفت: نیروی انتظامی مسئولیت مستقیمی در زمینه سرویس مدارس و ایاب و ذهاب دانش آموزان ندارد و تنها وظیفه نظارتی بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -
سردار محمدرضا میرحیدری چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به مسئله ساماندهی سرویس های مدارس استان یزد اظهار داشت: در آیین نامه اجرایی، شرح وظایف دستگاه ها مشخص شده و وظایف پلیس نظارت بر عملکرد رانندگان همانند رانندگان سایر خودروها مشخص شده است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه در مورد سرویس مدارس سطحی برخورد می شود، افزود: این سطحی نگری‌ها در مواردی باعث بروز مشکلات جدی برای دانش آموزان و خانواده های آنها می شود.
 
میرحیدری عنوان کرد: پلیس استان یزد از آموزش و پرورش و مدیران مدارس به عنوان متولیان به کارگیری رانندگان سرویس درخواست می کند که صلاحیت رانندگان به شکل جدی مورد بررسی قرار گیرد و بحث داشتن گواهینامه مطابق با وسیله نقلیه، نصب برچسب بر سرویس مدارس به منظور انجام نظارت‌های دقیق‌تر نیز مورد توجه باشد.
 
فرمانده انتظامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مدارس درون شهری، ۸۶ مدرسه نیازمند خط کشی مقابل مدرسه و ساماندهی معبر پیاده روز است، افزود: شهرداری باید در این زمینه اقدامات لازم را تا قبل از مهرماه انجام دهد.
 
وی در مورد همیاران پلیس نیز عنوان کرد: پلیس انتظامی استان یزد این آمادگی را دارد که بحث آموزش همیاران پلیس را اجرا و از ظرفیت دانش آموزان در برقراری نظم و فرهنگ سازی ترافیکی استفاده کند.
 
میرحیدری تاکید کرد: پلیس در کنار مسئولان آموزش و پرورش قرار دارد و برای پیشگیری از بروز حوادث و تامین امنیت دانش آموزان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
 
وی در مورد بحث اتباع خارجی نیز بیان کرد: اگر از اکنون دقت لازم انجام نشود، همانند سال گذشته با مشکل مواجه خواهیم شد و تنش میان اولیای دانش آموزان اتباع و ایرانی رخ می دهد بنابراین لازم است اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما