شناسهٔ خبر: 34878776 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

پیشنهاد

صاحب‌خبر -

جواد لگزیان

بازاريابي عصبي در عمل

«بازاريابي عصبي در عمل» با ارائه يک بررسي کامل و متمرکز از حوزه تحقيقات بازاريابي، که پاسخ‌هاي حسي، شناختي و موثرِ مصرف کنندگان را به محرک‌هاي بازاريابي مطالعه می‌کند، چارچوب‌هاي علمي و نيز کاربردهاي عملي اين ابزار محبوب بازاريابي را نشان می‌دهد. نويسندگان اين کتاب، در 18 فصل با اشاره به بسياري از برندهاي جهاني هم چون آستون مارتين، شانل، لاکوست، آمازون، نايک، کارفور و دانهيل آخرين يافته‌ها در مورد عملکرد مغز و هوش و تاثيرات ضمير ناخودآگاه بر روي رفتار مصرف کننده را ارائه می‌دهند. اين کتاب روش‌هايي را مورد بررسي قرار می‌دهد که در آنها اثربخشي بازاريابي از طريق ارضاي حواس، احساسات، حافظه و ضمير خودآگاه افزايش می‌يابد. 
اين روش‌ها، هم فعاليت‌هاي فعلي بازاريابي (روش‌هاي فروش، بازاريابي حسي، اصلاح محصول) و هم پيشرفت‌هاي بالقوه آتي (نوآوري ارزش، برندهاي حسي، تعامل روزافزون با شبکه‌هاي اجتماعي و بازاريابي اجازه اي) را در بر مي‌گيرند. با وجود اين که بازاريابي عصبي در مراحل ابتدايي خود قرار دارد با اين حال به عنوان يک روند موثر و مهم در توسعه تکنيک‌هاي بازاريابي و کاربردهايش شناخته مي‌شود. کتاب «بازاريابي عصبي در عمل» اثر پاتريک ام. جورجيس، آنه سوفي، بايل تورتولو و مايکل بادوک با ترجمه سيدمهدي جلالي در372صفحه توسط انتشارات کتاب مهربان منتشر شده است.

رهبری عملگرا

این کتاب شامل ده فصل است که از سه بخش اصلی تشکیل شده و به دوران مربیگری آنچلوتی در تیم‌های پارما، یوونتوس، میلان، چلسی، پاریسن ژرمن و رئال مادرید پرداخته است. کارلو آنچلوتی یکی از برترین مربیان تاریخ دنیای فوتبال است. او جزو معدود افرادی است که هم به‌عنوان بازیکن و هم به‌عنوان سرمربی، موفق شده جام معتبر لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببرد.
 آنچلوتی 5 بار به قهرمانی در اروپا رسیده است، او در کنار باب پیزلی، با سه قهرمانی در معتبرترین تورنمنت اروپایی، پرافتخارترین سرمربی به حساب می‌آید. بی گمان سبک مربیگری و رهبری او می‌تواند الگوی مناسبی برای بسیاری از مربیان کنونی فوتبال باشد. در این کتاب، مصاحبه‌های خواندنی با کریستیانو رونالدو، زلاتان ابراهیموویچ، دیوید بکهام و سرآلکس فرگوسن انجام شده است که این بزرگان، از دیدگاه خود به توصیف آنچلوتی می‌پردازند. در «رهبری عملگرا» کارلو آنچلوتی ما را به رختکن تیم‌هایش می‌برد، کارلتو از کنار آمدن با خواسته‌های بازیکنان، مطالبات بی‌پایان رؤسای باشگاه‌ها، تاکتیک‌های تیمی، حربه‌های مربیگری، مدیریت کردن ستارگان و شیوه رهبری در یک سازمان بزرگ صحبت می‌کند.
کتاب «رهبری عملگرا» کتابی از کارلو آنچلوتی با ترجمه اميرحسين فاضلى مقدم در221صفحه توسط انتشارات کوله پشتی منتشر شده است.
 

نظر شما