شناسهٔ خبر: 34878576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ترامپ بار دیگر برجام را توافق وحشتناک خواند

رئیس جمهوری آمریکا در بیان دستاوردهای دولت خود، بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را که مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است، وحشتناک خواند و خروج یکجانبه و غیرقانونی از آن را برای خود افتخار قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ عصر چهارشنبه در آئین هفتاد و پنجمین کنوانسیون ملی در جمع کهنه سربازان ایالت کنتاکی افزود: ما به طور کامل با خلافت داعش در سوریه مبارزه کردیم.

وی با بیان اینکه هزاران نفر از اعضای داعش در بازداشتگاه های آمریکا در گوانتانامو به سر می برند، گفت آنها باید به کشورهای اروپایی بازگردانده شوند که از آنجا آمده اند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: آنها باید به آنجایی بازگردند که آمده اند. ما نمی توانیم دیگر آنها را نگاه داریم. آنها(کشورهای اروپایی) باید این زندانیان را بپذیرند. ما آنها را برای 15 سال در گوانتانامو نگهداری و میلیاردها دلار هزینه کرده ایم.

ترامپ ادامه داد: ما با آنها مبارزه و هزاران نفر را دستگیر کرده ایم. اکنون اروپا و کشورهای مختلفی که آنها از آنجا آمده اند، باید این ها را بپذیرند.

وی خطاب به حضار گفت آیا با این نظر موافقید که همه تایید کردند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما از توافق وحشتناک ایران خارج شدیم، ما اجساد قهرمانان خود را در جنگ کره شمالی به آمریکا بازگرداندیم.

ترامپ بار دیگر به افزایش بودجه نظامی این کشور اشاره کرد و مدعی شد: هیچ ارتشی در جهان به قدرت و اندازه ارتش ما نیست و حتی نمی توانند نزدیک آن باشند.

نظر شما