شناسهٔ خبر: 34878513 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه جلفا در گفتگو با بسیج:

مسجد یادآور بندگی و تقرب به خداست

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه جلفا، مسجد را یادآور بندگی و تقرب به خداوند متعال عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

حسین علیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با گرامیداشت روز 30 مرداد سال 1348 که مسجدالاقصی توسط رژیم منحوس صهیونیستی به آتش کشیده شد و بعنوان روز مسجد نامگذاری شده گفت: در فرهنگ دینی ما مسلمانان، مسجد یک واحد اجتماعی کوچک از جامعه اسلامی و آغازگر تحقق ارزش هایی چون تقوا، جهاد، برادری و عدالت است.

وی اظهار داشت: مسجد در دوران دفاع مقدس، کانون اصلی تحولات جنگ در پشت جبهه ها بوده است. جذب جوانان برای پیشبرد اهداف انقلاب، ایجاد روحیه حماسی در بین رزمندگان، ساز و کار مراحل مختلف اعزام و صدها فعالیت دیگر در پشت جبهه ها در مساجد شهرها مدیریت می شد .

 علیاری با اشاره به فرمایشات امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب که مساجد بهترین سنگر برای دفاع از دین و انقلاب و نظام است، یادآور شد: ما باید از این ظرفیت عظیم، بیشترین استفاده را بکنیم و به خصوص نسل جدید را هر چه بیشتر و بهتر با این کانون مقدس و سعادت بخش، ارتباط دهیم .
مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه جلفا در پایان با تاکید بر اهمیت مسجد محوری در راستای تعمیق بصیرت و معنویت در جامعه و نیز کمک به کاهش آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی گفت: از دیرباز تبیین آموزه های دینی از طریق روحانیت در مساجد انجام می شده است و امروز هم ما باید بتوانیم از طریق مساجد و ائمه جماعات و همچنین همکاری بسیج و کانون های فرهنگی مساجد در جهت نشر معارف دینی و پاسخگویی به شبهات و نیز بصیرت افزایی در سطح جامعه در ابعاد مختلف، اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

نظر شما