شناسهٔ خبر: 34877857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان:

خبرنگاران استان سمنان جریان سازی کنند/ضرورت‌های توسعه تبیین شود

مهدی‌شهر - استاندار سمنان بابیان اینکه رسالت جدی خبرنگاران حلقه واسط برای انتقال واقعیت‌ها به مخاطبان است، گفت: خبرنگاران در جریان سازی و ضرورت‌های توسعه استان کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در نشست سالیانه اعضای انجمن خبرنگاران استان سمنان به میزبانی یک مرکز رفاهی واقع در مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه اگر خبرنگاران نقش خود را درست ایفا کنند بسیار در بهبود روندی که دستگاه‌های اجرایی اتخاذ کردند تأثیرگذار است، ابراز داشت: بهترین پاسخ به پرسش علت عقب‌ماندگی کشورهای توسعه‌نیافته نهادسازی است که در استان سمنان هم می‌توان به آن پرداخت.

وی افزود: معتقدیم خبرنگاران باید به‌صورت مستمر نهادها و دستگاه‌ها را نقد کنند زیرا استانداری و دستگاه‌های اجرایی قائل به‌نقد هستیم اما انتظار می‌رود مرزها حفظ شود زیرا دولت منتخب مردم است و باید به آن احترام گذاشت لحن نقد و تخریب مشخص و مردم متوجه تمایز این دو هستند.

ضرورت حضور مسئولانه خبرنگاران در عرصه

استاندار سمنان بابیان اینکه رسالت جدی خبرنگاران حلقه واسط برای انتقال واقعیت‌ها به مخاطبان است، ابراز داشت: اگر رسانه‌ها این نقش را به‌درستی ایفا کرده و به رسالت خود عمل کردند نقد در استان و شهرستان باید باشد تا اگر خبرنگاران انحرافی دیدند در قالب نقد تقاضای خود را هم اعلام کنند و این مهم می‌تواند به ارتقای شاخص‌های توسعه بسیار کمک کند.

آشناگر ضمن بیان اینکه پِلَت فرم عملیات روانی دشمن بر اساس چند مؤلفه ایجاد یاس، ناامیدی و اختلاف است که باید به آن توجه داشت، تصریح کرد: خبرنگاران در این برهه حساس از تاریخ باید حضور مسئولانه داشته باشند ورود به اختلافات از سوی شبکه‌های اجتماعی یا خبرنگاران فاقد مسئولیت می‌تواند تهدید جدی برای کشور قلمداد شود.

وی بابیان اینکه خبرنگاران باید پرچم‌دار انسجام ملی بوده و به توسعه استان کمک کنند، افزود: هر خبرنگاری در هر جای دنیا اگر به مسئولیت مدنی خود در چهارچوب قانون عمل کرده و برای مصلحت و سعادت جامعه گام بردارد البته که محبوب است.

خبرنگاران واقع نگاری کنند

استاندار سمنان بابیان اینکه اگر می‌خواهید عزیز باشید باید قلمتان را عزیز بدارید و آن را به هیچ جریان و گروه سیاسی نفروشید و اجاره ندهید، ابراز داشت: مسئولیت‌پذیری و تلاش‌ها باید برای از میدان بدر بردن رقیب باشد در غیر این صورت مغایر با اصالت خبرنگاری در این شرایط کشور حساس است.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: مقاومت جانانه مردم در دوران دفاع مقدس و سازندگی و هم در مقابل هجمه عظیم آمریکا نشان‌دهنده تأثیر روحیه اراده ملت است به‌نحوی‌که دشمن صراحتاً به غرور ایران اشاره می‌کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید واقع‌نگاری کنند، افزود: آن چیزی که دولت در شرایط مناسب فعالیت‌های ارزنده انجام داد شامل کاهش نرخ بیکاری و تورم پایین، نرخ سرمایه‌گذاری بالا و ارتقای مراحل شکوفایی کشور کاملاً امیدوارکننده بود و این امر باید برای مردم تبیین شود.

دولت ملزم به ایجاد محیط امن و آرام در انتخابات پیش رو

استاندار سمنان بابیان اینکه در مقطعی شوک سنگینی به مردم وارد شد، ابراز داشت: تمامی آمارها نشان می‌دهد در مرحله پشت سر گذاشتن این شوک قرار داریم، در مرحله نرمال ایستادیم تا شاخص‌های توسعه در سطح استان توسعه پیدا کند.

آشناگر بابیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرنگاران باید دولت را ملزم به ایجاد محیط آرام و امن برای حضور مردم و اجرای بی‌طرفانه انتخابات کنند، تصریح کرد: معتقدیم کسی حق قضاوت و داوری در رأی مردم را ندارد لذا بهترین داور برای سنجش میزان عملکرد و موفقیت نمایندگان مردم هستند، اگر بتوانیم محیط را بازکنیم تا همه جریان‌های سیاسی و نیروهای نخبه و مؤثر جامعه در انتخابات حضور پیدا کنند می‌تواند زمینه‌ساز انتخابات حماسی باشد.

وی افزود: تأمین حضور حداکثری مردم ازجمله وظایفی که خبرنگاران می‌توانند بیشترین نقش را در آن داشته باشند به این صورت که امید را در جامعه افزایش دهند و این مطالبه رهبر معظم انقلاب از جامعه و جامعه از مردم و خبرنگاران است که مردم را به آینده امیدوار کند لذا در درجه اول باید به این باور رسید که دیر یا زود دشمن در برابر اراده مردم تسلیم و قله‌های پیشرفت را طی خواهیم کرد.

بافت خبرنگاران استان مردانه است

استاندار سمنان بابیان اینکه خبرنگاران باید از اختلافات و ورود به مجادلات سیاسی پرهیز کنند، اضافه کرد: این مسیر هر چه برای مردم تبیین شود کمک به توسعه استان است و آن چیزی که مهم خواهد بود پردازش خبر و بعدازآن تحلیل رویدادهایی که می‌تواند بیشترین نقش را در تبیین خبر داشته باشد.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: برخی وقت‌ها برای توسعه استان نیاز به جریان‌سازی مثبت است و از معاونان استانداری خواسته شد تا نشست ماهیانه را با خبرنگاران فعال داشته باشند قطعاً هستند افرادی در میان خبرنگاران که صاحب‌نظر و فکر هستند و برخی موضوعات آن‌ها را می‌توانند به دستگاه‌ها انعکاس کنند.

وی با ابراز اینکه سهم بانوان در مدیریت کشور به‌طورکلی پایین است و متأسفانه خود بانوان استان نیز تمایلی به پذیرش مسئولیت ندارند، افزود: برای معاونت مالی سه گزینه مطرح شد ولی اعتمادبه‌نفسی که لازم بود برای این عرصه، وجود نداشت که این نشانه ضعف است .

استاندار سمنان بابیان خبرنگاران باید در جریان‌سازی و بیان مسائل، مشکلات و ضرورت‌های توسعه استان کمک کنند، اضافه کرد: در بحث مبارزه با فساد، خبرنگاران بیشترین نقش رادارند لذا می‌توانند رفتار کارگزاران نظام را رصد و در معرض دید عموم قرار دهند و مرجع برخورد دستگاه قضایی است ولی نقش خبرنگاران در شفاف‌سازی و مقابله با فساد بی‌بدیل است.

نظر شما