شناسهٔ خبر: 34877710 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

علت تغییر رنگ دریاچه ارومیه

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تغییر رنگ دریاچه ارومیه به دلیل رفع نسبی شوری آب و رشد جلبکها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از محیط زیست آذربایجان غربی، سعید موسوی در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهارداشت: به دلیل ورود دائمی آب شیرین به دریاچه از این منطقه و رفع شوری نسبی قسمتی از منطقه گونه های گیاهی و جلبک در این منطقه رشد کرده است و دلیل تغییر رنگ مشاهده شده در منطقه مد نظر در عکس هوایی نیز همین مسئله است.

بیشتر بخوانید:

مسافران تابستانی دریاچه ارومیه+عکس

وی با بیان اینکه فاضلاب شهری ارومیه به صورت تصفیه شده به دریاچه ارومیه منتقل می شود ادامه داد: تکمیل شبکه تصفیه خانه شهری ارومیه جز مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است و اعتبار لازم نیز برای آن تخصیص یافته است.

موسوی در خصوص ساماندهی زباله های سواحل دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: اطراف جاده شهید کلانتری از نظر سازمان محیط زیست جز محدوده سواحل دریاچه ارومیه محسوب نمی شود و ورود به پارک ملی دریاچه ارومیه در این مناطق محدودیت قانونی دارد اما در سواحل دیگر نظیر ساحل کاظم داشی ارومیه با هماهنگی و همکاری مسئولین محلی اقدام به نصب زباله دان شده است و هفته ای دو نوبت زباله های این منطقه جمع آوری می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در خصوص وضعیت فعلی دریاچه ارومیه نیز عنوان کرد: ارتفاع آب دریاچه در حال حاضر ۱۲۷۱.۴۴ متر است که رقم در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۱۰۲ سانتی متر افزایش داشته است.

موسوی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه نیز در حال حاضر ۳.۸۷ میلیارد متر مکعب است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از افزایش ۱.۳۲ میلیارد مترمکعبی برخوردار بوده است.

نظر شما