شناسهٔ خبر: 34877631 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

لطیفی: از ملوان جدا می‌شوم!

خبرگزاری فارس

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی با بیان اینکه باشگاه ملوان در شرایط بحرانی قرار دارد، گفت: درصورتی‌که مشکلات تیم فوتبال ملوان حل نشود دیدار هفته دوم آخرین حضور بنده بر روی نیمکت سرمربیگری این تیم است.

صاحب‌خبر -

علی لطیفی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آرمان گهر اظهار کرد: تنها مربی از نسل ۹۸ هستم که از رده‌های سنی پایه فعالیتم را آغاز کردم، در تمام سال‌هایی که فعالیت کردم تیم‌هایم به مقام قهرمانی دست پیدا کردند، تنها یک‌فصل در راه‌آهن نتوانستیم به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه فصل گذشته در تیم اکسین البرز نتایج خوبی کسب کرد، گفت: همواره به دنبال حضور در تیم‌هایی که پتانسیل صعود دارند، هستم، تیم ملوان ۵۰ درصد راه صعود را به دلیل حضور هوادارانش رفته است و پتانسیل بالایی دارد.

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی با اشاره به اینکه از تیم‌های دیگر پیشنهاد داشته است، گفت: با تماسی از سوی میرابی مواجه شده و خواستار بودجه‌ای پنج تا هفت میلیارد تومانی برای صعود شدم، به ایشان گفتم پیشنهاد ۷۰۰ میلیون تومانی دارم، ولی اگر شرایط برای صعود در ملوان مهیا باشد، به عشق این تیم بزرگ خواهم پیوست.

لطیفی با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل انتخاب تیم فوتبال ملوان انزلی هواداران این تیم بوده است، گفت: درصورتی‌که شرایط اولیه بر تیم حاکم باشد، ملوان می‌تواند سکوی پرش یک سرمربی باشد، پیش از پیوستن به ملوان از حافظ یعقوبی تحقیق کردم و ایشان به خاطر بنده پیشنهاد لیگ برتری سایپا را رد کردند و در ملوان ماندند.

وی با اشاره به اینکه در ظرف دو روز ۸ بازیکن به ملوان اضافه کرد، بیان کرد: به مالک باشگاه گفتم که تیم‌های دیگر بازیکنان ۵۰۰ میلیون تومانی جذب کرده‌اند، ولی ما این بازیکنان را با نصف قیمت به ملوان اضافه کردیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان با اشاره به اینکه مردم انزلی فوتبال فهم هستند، بیان کرد: هواداران ملوان در نخستین بازی ۹۰ دقیقه تیمشان را تشویق کردند و می‌دانستند به چه مشکلاتی به میدان رفتیم.

لطیفی با بیان اینکه ۱۸ بازیکن برای حضور در بازی نخست فراخوانده شد، گفت: قرار بود دو بازیکن بیشتر با خود راهی تهران کنیم که به دلیل هزینه این کار را انجام ندادیم.

وی با بیان اینکه بازیکنان به دلیل نام بزرگ ملوان به این تیم ملحق شدند، گفت: روز نخست تمرین بنده را تهدید کردند، ولی بنده هرگز به هواداران بی‌احترامی نکردم، در نخستین تمرین درب ورزشگاه به دلیل حواشی احتمالی بستند درحالی‌که بنده مخالف این موضوع بودم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان با اشاره به اینکه به بازیکنان شب قبل از مسابقه کوبیده به‌عنوان شام داده شد، تصریح کرد: هنگام بازی نمی‌دانستیم از کدام بازیکنانمان می‌توانیم استفاده کنیم و اعلام شد دو بازیکن را نمی‌توانیم بازی دهیم، زینال آماده بازی شد و هنگام گرم کردن متوجه شدیم نه ایشان و نه کامدار را نمی‌توانیم در اختیار داشته باشیم، به‌ناچار عظیم گوک را در این پست بازی دادیم.

لطیفی با بیان اینکه در تاریخ فوتبال ملوان این مشکلات سابقه نداشته است، افزود: هیچ تیمی در ایران به‌اندازه ملوان دچار بی‌نظمی و بی‌برنامگی نیست و بازیکنان از نظر روحی و روانی با شرایط بدی وارد بازی‌های لیگ دسته اول شدند.

وی با بیان اینکه چند فرد ثروتمند برای مالکیت باشگاه ملوان پیش‌قدم شدند، گفت: تمامی این افراد فاقد شرایط بودند و نتوانستند شرایط را فراهم کنند، باشگاه ملوان با تعهداتی به میرابی واگذار شد، از خداداد عزیزی پیش از حضور در ملوان مشورت گرفتم و ایشان گفت که میرابی ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد و از تیم جدا شد.

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی با اشاره به اینکه صبح روز بازی مقابل سرخ‌پوشان تصمیم به استعفا گرفت، بیان کرد: به دلیل اینکه بازی نخست بود و بازیکنان از نظر روحی روانی به هم می‌ریختند از استعفا منصرف شدم، در این ۱۰ روز کمتر به کار‌های فنی رسیده و اغلب به حواشی پرداختم، نخستین تیم تاریخ فوتبال هستیم که اولین بازی تدارکاتی‌مان مصادف با اولین بازی رسمی‌مان شد!

لطیفی با تأکید بر اینکه باشگاه ملوان سروسامان ندارد، افزود: بحث اسپانسری منطقه آزاد در ملوان مطرح‌شده است، حضور منطقه آزاد را به فال نیک می‌گیریم، ولی با این شرایط اگر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به تیم تزریق شود، هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه دانستن حقایق باشگاه حق مردم انزلی است، افزود: مقابل سرخ‌پوشان با یک گل متحمل شکست شدیم و از حضور در تیم انصراف دادم، دو جلسه از حضور در تمرین ملوان سرباز زده و سر تمرین حضور پیدا نکردم، ولی مالک باشگاه به بنده قول بهبود شرایط را دادند و با این شرط به ملوان بازگشتم، اگر خواسته‌هایم برآورده نشود، دیدار مقابل آرمان گهر آخرین حضور بنده بر روی نیمکت تیم فوتبال ملوان است.

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی با اشاره به اینکه بردوباخت در فوتبال طبیعی است، بیان کرد: مس کرمان با بودجه ۲۵ میلیارد تومانی در هفته اول رقابت‌های لیگ دسته اول مقابل قشقایی متحمل شکست سه بر یک شد، بحث امروزمان بردوباخت نیست بلکه عدم ساختار باشگاه ملوان است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ملوان، مدیریت اشتباه فوتبالی در این تیم است، گفت: تنها به دلیل هواداران ملوان و اعتبار و آبرویم تا این لحظه در تیم ماندم و می‌خواهم با بیان حقایقی از مشکلات و حواشی ملوان از این تیم جدا شوم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی با انتقاد از رفتار برخی از پیشکسوتان این تیم اظهار کرد: اغلب پیشکسوتان ملوان از بزرگان فوتبال ایران هستند، ولی برخی از پیشکسوتان پشت پرده به بنده زنگ‌زده و از بنده تعریف می‌کنند، ولی وقتی متوجه عدم حضورشان در تیم می‌شوند، بلافاصله در فضای مجازی علیه بنده جوسازی می‌کنند.

لطیفی با بیان اینکه شایعات عجیبی در ملوان زمزمه می‌شود، افزود: بنده از همان نخستین روز حضورم در باشگاه ملوان انزلی به پدر مهیار زحمتکش زنگ‌زده و با این بازیکن در ارتباط بودم، از ایشان خواهش کردم به تیم ملوان بیاید و امروز با قراردادی سفید به تیم ملحق شد، تمامی این اتفاقات در حالی رقم خورده که عده‌ای بنده را مخالف حضور ایشان در تیم جلوه دادند.

وی با اشاره به اینکه میرابی پنجره نقل و انتقالات ملوان را گشود، بیان کرد: هیچ‌یک از سرمربیان فوتبال ایران در تیم‌های لیگ برتری و لیگ دسته اول در مورد مالک باشگاه تحقیق نمی‌کنند و وظیفه سرمربی مسائل فنی است.

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی با بیان اینکه شناختی از منبع درآمد مالک باشگاه ملوان ندارد، افزود: منبع درآمد مالک باشگاه ملوان به بنده ارتباطی ندارد و هنگام عقد قرارداد به این مسائل کاری نداشتم.

لطیفی با بیان اینکه عدم حضور وی در ملوان عواقب ناگواری در پی داشت، افزود: هنگامی‌که در تمرینات ملوان حضور پیدا نکردم، بازیکنان تازه‌وارد تیم از حضور در ملوان انصراف دادند و حتی برخی از آن‌ها به دلیل بدقولی مالک باشگاه قرارداد خود را فسخ کردند، بازیکنانمان در تمرین به ۶-۷ نفر رسید و به همین دلیل مجبور شدم به تیم بازگشته و از بازیکنانی نظیر علی خسرونژاد و سهیل رحمانی خواستم در تمرین حضور پیدا کنند تا با حضور تیم با ۷ بازیکن در زمین آبروریزی نشود.

وی با بیان اینکه از باشگاه ملوان پولی دریافت نکرده است، گفت: به میرابی گفتم که ۱۲۰ میلیون تومان پول برای پرداخت به صاحب‌خانه احتیاج دارم و ایشان قول پرداخت قراردادم را دادند.

سرمربی تیم فوتبال ملوان با اشاره به اینکه نقشی در عقد قرارداد بازیکنان با ملوان ندارد، بیان کرد: تعدادی از بازیکنان را برای عقد قرارداد به با باشگاه معرفی کرده و باقی اقدامات نظیر مسائل مالی را باشگاه انجام داد.

لطیفی با بیان اینکه آرش زواری نقشی در بستن قرارداد بازیکنان ندارد، گفت: تیم ملوان با دلالی بسته نشده است، یکی از نشانه‌های دلالی این است که بازیکن ۱۰۰ میلیون تومانی با قرارداد ۳۰۰ میلیون تومانی قرارداد منعقد می‌کند، ولی این موضوع در ملوان پیش نیامد.

وی با اشاره به اینکه پست مدیر فنی مس شهربابک را قبول نکرد، بیان کرد: اگر ۱۰۰ بار دیگر به گذشته بازگردیم باز ملوان را انتخاب می‌کنم، ولی انتظارم بهبود شرایط بوده و امیدوارم امکانات لیگ یکی برای این تیم فراهم شود، به مالک باشگاه گفتم که با بودجه‌ای بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان به لیگ برتر صعود می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان با بیان اینکه مسؤولیت فنی تیم را قبول می‌کند، افزود: در بازی مقابل آرمان گهر هر نتیجه‌ای کسب کنیم بنده مسؤولیت آن را می‌پذیرم و امیدوارم با کسب سه امتیاز همراه شود.

لطیفی با تأکید بر شرایط نامناسب باشگاه ملوان انزلی گفت: اگر شرایط مهیا شود تیم ملوان صعود می‌کند، ولی اگر وضعیت تغییر نکند اتفاق تلخی برای این تیم رقم می‌خورد و ملوان به قهقرا می‌رود.

وی با بیان اینکه ملوان را به دلیل هواداران این تیم انتخاب کرد، افزود: آقای خسته بند به بنده گفتند تیم ملوان خط قرمز بنده بوده و برایم مهم است و اگر فردی ثروتمندتر از میرابی بیاید تیم را به وی واگذار می‌کنیم. (این جمله با خنده تمسخرآمیز هواداران روبه‌رو شد!)

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی با بیان اینکه هزینه‌های این باشگاه توسط میرابی پرداخت‌شده است، افزود: نمی‌دانم در بازی فردا چه اتفاقی رقم می‌خورد و جواب مالک را ساعت‌ها است که نمی‌دهم، سیبل بازیکنان می‌شوم، ولی هرگز سیبل مدیران نمی‌شوم.

لطیفی با اشاره به اینکه ملوان دو بازی حساس در پیش دارد، بیان کرد: دیدار مقابل آرمان گهر در هفته دوم و به‌ویژه دیدار هفته سوم مقابل داماش گیلان در الگیلانو بسیار مهم است و از هواداران می‌خواهم همانند بازیکنان در این دو بازی مشکلات را فراموش کرده و برای نام بزرگ ملوان بجنگند.

نظر شما