شناسهٔ خبر: 34876056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برترین های المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران معرفی شدند

اصفهان- ایرنا - سومین المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران با معرفی برترینهای این رویداد فرهنگی در دو بخش فیلم و ایده چهارشنبه شب در سالن سوره اصفهان پایان یافت.

صاحب‌خبر -

مدال طلای این دوره از المپیاد فیلم سازی به پویانمایی "طغیان" اثر "ماژان کیمیایی اسد" تعلق گرفت.
دو اثر "در جستجوی زندگی" اثر "ایلیا رمضانی" از بوشهر، "دختولور" از فاطمه زاهدانی از بندرعباس به صورت مشترک حایز کسب مدال نقره شدند.
مدال برنز این بخش المپیاد همچنین به فیلم کوتاه "گذر زمان" اثر محمدامین فیروزه از تبریز، و "بچوک" اثر عارفه ایل جعفری از میبد تعلق گرفت.
در بخش ایده نیز گروه "کامبوزیا پرتوی" با ایده "دوست عجیب من" اثر "رکسانا رسولی جزی" در بخش ایده مدال طلای المپیاد را به خود اختصاص داد.
 همچنین نقره گروه ایرج طهماسب با ایده "گاوهای فضایی" اثر  "الیسا تاج" و گروه "پوران درخشنده" با ایده "کی پاپ"  اثر "پرنیا قانونی" مدال نقره را کسب کردند.
همچنین مدال برنز به گروه "عبداله علیمراد" با ایده "حیات"  اثر "سید متین احمدی"،  گروه مرضیه برومند "من استیفن هاو کینگ نیستم" اثر سمین ابوالحسنی، گروه "علی اکبر قاضی نژاد" با ایده "آفرینش هستی" اثر "متینا اکبرزاده"، گروه وحید نیکخواه آزاد با ایده "یک تیکه مداد" اثر "امین یونسی" و گروه "ابوالفضل جلیلی" با ایده "هوا" اثر "کیانا صابر" به صورت مشترک مدال برنز المپیاد را از آن خود کردند.
 سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور در اصفهان برگزار شد.
المپیاد فیلم های نوجوانان از بخش های جنبی این جشنواره ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال در هشت گروه با حضور است هشت نفر از سینماگران مطرح کشور برگزار شد.
طی ۳۱ دوره برگزاری این جشنواره بین المللی در کشور ، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، ۵ دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شده‌ است.
بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.
در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.
سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد ۸ تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.

/۷۱۳۴/۶۰۲۶/

نظر شما