شناسهٔ خبر: 34875972 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ایران میزبان مسابقات کونگ فو قهرمانی جهان

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی از میزبانی ایران از مسابقات کونگ فو قهرمانی جهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه" از مهر، رضا حیدری بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: تا کنون دو دوره مسابقات کونگ فو قهرمانی آسیا را برگزار کردیم و به دنبال برگزاری نخستین دوره مسابقات کونگ فو قهرمانی جهان به میزبانی ایران هستیم.

 

وی افزود: این مسابقات پاییز امسال در شهری به غیر از تهران برگزار می‌شود و تا کنون ۱۰۱ کشور برای حضور در آن اعلام امادگی کرده‌ و کپی پاسپورت‌ها را هم فرستاده‌اند.

وی ادامه داد: این رقابت‌ها در دو بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد و ما باید ۵۰ تا ۶۰ کشور را برای حضور در آن انتخاب کنیم.

 

رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی با بیان اینکه کونگ فو رشته‌ای ایرانی و با اصالت است، گفت: باید نگاه‌ها به این رشته فراملی باشد و ما به دنبال این هستیم تا برای توسعه و معرفی کونگ فو تائیدیه کشورهای مختلف را اخذ کنیم.

حیدری افزود: باید اعتماد دیگر کشورها را جلب کنیم تا این ورزش در شورای المپیک آسیا ثبت شود و در رقابت‌های ساحلی و سالنی حضور پیدا کند.

 

وی ادامه داد: کونگ فو در سال‌های نه چندان دور همواره زیر سایه سایر رشته‌های رزمی بوده و حتی مدتی به انجمن تبدیل شد اما در حال حاضر بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این ورزش ایرانی باید حمایت شود و خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک اراده جدی برای حمایت از کونگ فو دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما