شناسهٔ خبر: 34875119 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

نسخه کالکشن بازی یاکوزا برای پلی استیشن 4 تایید شد

نیما رمضانی / screenrant

صاحب‌خبر -

نسخه کالکشن ریمستر بازی یاکوزا (Yakuza) برای پلی استیشن 4 تایید شد و شامل بازسازی کامل قسمت‌های سوم، چهارم و پنجم خواهد بود که تا پیش از این، به صورت جداگانه در ژاپن انتشار یافته بودند.

شایعه انتشار نسخه کالکشن ریمستر بازی یاکوزا برای طرفداران آن در خارج از ژاپن، از مدتی پیش مطرح شده بود و حالا رسما تایید شده است.

مجموعه یاکوزا در گذشته طرفداران زیادی در جهان نداشت و اوج محبوب آن به کشور ژاپن محدود می‌شد اما در چند سال اخیر توانسته توجه بازیکنان زیادی را جلب کند. این مسئله ناشی از تغییر استراتژی‌های شرکت سگا است، خصوصا عرضه مناسب بازی یاکوزا 0 که به یک موفقیت همه جانبه چه از نظر فروش و چه از نظر منتقدان منجر شد. این موفقیت با قسمت اول و دوم یاکوزا کیوامی (Yakuza Kiwami) ادامه پیدا کرد و شرکت سازنده در ادامه، دو قسمت اول یاکوزا را از پایه بازسازی کرد و در غرب منتشر نمود که باعث شد محبوبیت جهانی این مجموعه به اوج برسد. طرفداران حالا بیشتر از همیشه به این مجموعه علاقه دارند و سگا نیز به خوبی به خواسته‌های آن‌ها گوش می‌دهد؛ عرضه نسخه کالکشن ریمستر بازی یاکوزا تاییدی بر این ادعا است.

بازی یاکوزا بازی یاکوزا

یاکوزا 5

سم مولن (Sam Mullen)، رئیس بخش آمریکای شرکت سگا، خبر تایید این نسخه را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد. تا پیش از این، به دلیل یک اشتباه، این کالکشن در صفحه فروشگاه پلی استیشن ظاهر شده بود و انتظار می‌رفت که در نمایشگاه گیمزکام 2019 از آن به صورت رسمی پرده برداری شود. این نسخه شامل قسمت‌های 3، 4 و 5 خواهد بود که به صورت کامل بازسازی شده‌اند و با رزولوشن 1080p و البته نرخ 60 فریم در ثانیه اجرا خواهند شد. این بازی‌ها دارای محتواهای اضافی و جدیدی نیز خواهند بود که ارزش تکرار مجدد آن‌ها را بالا می‌برد.

سه بازی مذکور تا پیش از این، تنها بر روی پلی استیشن 3 در دسترس بودند و البته نسخه فیزیکی بازی یاکوزا 5 هرگز در غرب منتشر نشد. بازی یاکوزا 3 هم‌اکنون برای پلی استیشن 4 در دسترس است. بازی یاکوزا 4 در تاریخ 29 اوت (7 آبان) منتشر می‌شود و بازی یاکوزا 5 در تاریخ 11 فوریه 2020 (22 بهمن 98) در فروشگاه پلی استیشن برای دانلود قرار می‌گیرد. پس از آن، یک نسخه فیزیکی شامل هر سه قسمت، به بازار عرضه خواهد شد. شما هم‌اکنون می‌توانید این کالکشن را پیش خرید کنید.

با انتشار این کالکشن برای پلی استیشن 4، طرفداران این مجموعه از همیشه خوشنودتر خواهند بود. جدیدترین قسمت از این سری، یاکوزا 6 داستان شخصیت محبوب آن، یعنی کازوما کریو (Kazuma Kiryu) را به پایان رساند اما این معنای اتمام این فرانچایز نیست. نسخه فرعی اخیر بازی، Judgment توانست نظر مخاطبان را جلب کند و سگا قصد دارد داستان‌های بیشتری را در دنیای یاکوزا روایت کند.

طبق اخبار منتشر شده، به زودی یک قسمت جدید از این مجموعه رونمایی خواهد شد.

نظر شما