شناسهٔ خبر: 34874222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خبر داد

برگزاری ۳۸ عنوان برنامه مشترک به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری ۳۸ عنوان برنامه مشترک در موضوعات خاص به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در همدان خبر داد و گفت: از جمله این برنامه‌ها سالگرد شهید «همدانی» و همایش سراسری مجمع پیشکسوتان است.

صاحب‌خبر -

برگزاری ۳۸ عنوان برنامه مشترک به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات شهدای استانداری با حضور مدیران ارشد استانی برگزار شد، اظهار داشت: ترکیب جمعیت مدیریتی در استان باعث شده قدم‌های بیشتری در زمینه دفاع مقدس برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس ما قرینه عاشورا است، گفت: همه وقایع عاشورا به ترتیب در جریان دفاع مقدس اتفاق افتاد و خداوند اراده‌اش بر بزرگ کردن این مملکت است.

سردار ظفری با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک کار جمعی و همگانی بود و امروز حفظ این ارزش‌ها یک وظیفه است، تصریح کرد: دفاع مقدس یک امر ملی است و همه باید ورود پیدا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در ادامه در خصوص اینکه خداوند شرایطی را فراهم کرده و همه باید احساس مسئولیت کنیم که این واقعیت‌های جنگ را که یک کار گروهی بوده را تبیین کنیم، ابراز داشت: ابتدا باید جنگ و دفاع مقدس را ببینیم و برای همه معرفی کنیم و به حدی که لازم باشد گفته شود؛ ما باید نقش سرباز دفاع مقدس را بیان کنیم و توجه کنیم که خوب تبیین شود.

وی در خصوص برنامه‌هایی که برای هفته دفاع مقدس در سال ۹۸ پیش‌بینی شده است، گفت: امسال ۳۸ عنوان برنامه مشترک در موضوعات خاص از جمله سالگرد شهید «همدانی» برنامه‌ریزی شده که همزمان با آن همایش سراسری مجمع پیشکسوتان نیز برگزار می‌شود.

سردار ظفری با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال با شعار محوری «ما پیروزیم» برگزار می‌شود، به بیان برنامه‌های این هفته پرداخت و ابراز داشت: این برنامه‌ها از ۳۱ شهریور آغاز شده و تا ۷ مهر ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در اولین روز از هفته دفاع مقدی رژه نیروهای مسلح و به نمایش گذاشتن اقتدار و توانمندی نیروهای مسلح و قدرت صنعتی و دفاعی کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد:، در دومین روز نیز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، گرامیداشت جوانان و تقدیر از سربازان و مرزداران غیور کشور را در برنامه داریم و در سومین روز توجه به رونق تولید ملی و اقتصادی با نگاه مدیریت اتقلابی و جهادی و خودداری در تقویت صنعت کشور به منظور کم اثر کردم اهداف تحریم دشمن اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: در چهارمین روز از این هفته نقش ولایت در بصیرت‌افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفند، فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت و اهمیت پدافند غیرعامل بوده و در پنجمین روز عطرافشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم و تکریم از جانبازان و آزادگان است.

سردار ظفری یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها حضور در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملی، تقویت سبک زندگی دینی در حفظ و کرامت ارزش‌های اسلامی خانواده و برگزاری ورزش همگانی و عمومی است، همچنین برنامه‌هایی به مناسبت عملیات بزرگ ثامن الائمه و سالروز شهادت شهیدان فلاحی و فکوری و دیگر شهدای این هفته تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در شورای هماهنگی با استانداری ارکانی برای آن تعیین شده است، گفت: دفاع مقدس را تا حوزه گفتمان‌سازی آن را پیدا کنیم باید ادامه بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابراز داشت: یکی از مراتب گفتمان‌سازی ساختارسازی است که برای احیاء توسعه و جریان‌سازی نیاز به ساختارسازی داریم؛ این ساختار یعنی همه باید مراقب ارزش‌های دفاع مقدس باشیم.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس همانند نور آفتاب است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس متعلق به همه است و همه باید بسیج شویم و در حفظ و توسعه ارزش‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما