شناسهٔ خبر: 34873966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بهاری معرفی کرد؛

ایجاد 25 رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ۲۵ رشته جدید افزوده شده به رشته های موجود در این واحد دانشگاهی را معرفی كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردبیل، بهنام بهاری با اشاره به توافق به عمل آمده با امور گسترش رشته‌های سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار كرد: طبق توافق حاصل شده تعداد 25‌ رشته جدید كارشناسی پیوسته در واحد اردبیل ارائه می‌شود.

وی تصریح كرد: اصلاحیه‌های لازم در دفترچه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام و ثبت‌نام آغاز شده و از مهر‌ماه سال جاری دانشجو در رشته‌های جدید نیز پذیرش خواهد شد.

بهاری ادامه داد: رشته‌های پر متقاضی مانند عكاسی، ارتباط تصویری، مهندسی اپتیك و لیزر، علوم و مهندسی صنایع غذایی، اقتصاد، مهندسی پلیمر، مهندسی نفت، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی ورزش، مطالعات خانواده و مهندسی فضای سبز در كنار رشته‌های اقتصاد كشاورزی، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، زیست‌شناسی سلولی و مولكولی، علوم و مهندسی آب، فیزیك مهندسی، مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مشاوره، معماری داخلی، مهندسی شهرسازی و مطالعات فرهنگی و هنری رشته‌های جدید كارشناسی پیوسته هستند كه از امسال در این واحد دانشگاهی ارائه می‌شود.

وی به نیازسنجی‌های انجام‌شده و وضعیت بازار كار اشاره و افزود: رشته‌های جدید ارائه شده می‌تواند شرایط را برای ادامه تحصيل داوطلبان در سطح استان اردبیل آسان‌تر كند و هزینه ادامه تحصیل در خارج استان را برای خانواده‌ها كاهش دهد.

بهاری از ارائه 4 رشته جدید در واحد پارس‌آباد و یك رشته جدید در واحد گرمی و واحد خلخال نیز خبر داد و افزود: در مورد رشته‌هاي كارشناسی ارشد نیز تلاش می‌شود مجوز رشته‌های جدید و مرتبط اخذ و در این استان ارائه شود.

انتهای پیام/4129/

نظر شما