شناسهٔ خبر: 34872932 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان خبر داد؛

ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برای حل مشکلات جامعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با داشتن بیش از 80 آزمایشگاه و کارگاه و اعضای هیئت‌علمی قوی ظرفیت بالایی برای حل مشکلات جامعه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، سیروس بیدریغ صبح امروز در دیدار با رئیس جدید شورای اسلامی شهرچاف و چمخاله با بیان اینکه امکانات دانشگاه آزاد اسلامی باید در خدمت  حل مشکلات کشور و جامعه  باشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با داشتن بیش از  80 آزمایشگاه و کارگاه  و اعضای هیئت‌علمی قوی و کارمندانی باتجربه و دلسوز دارای ظرفیت بالایی برای حل مشکلات جامعه و به‌ویژه  استان گیلان است.

وی، حضور افراد دانشگاهی در شورای شهرهای لاهیجان، چمخاله و چاف را از دیگر مزایای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با آغوش باز پذیرای نهادها و سازمان‌ها، به‌ویژه شهرداری و شورای شهر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: تعامل نهادهای شهری با دانشگاه منجر به منتفع شدن طرفین می‌شود و تلاش این واحد دانشگاهی آن است که  طرح‌های که منجر به حل مشکلات جامعه می‌شود را با پشتوانه قوی علمی و کارشناسی شده نخبگان دانشگاهی و  با همکاری مدیریت شهری آماده کند.

بیدریغ با بیان اینکه مرکز تحقیقات شیلاتی دکتر کیوان  دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در بندر  چمخاله مستقر است، افزود: مرکز تولید و تکثیر ماهیان خاویاری دکتر کیوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان که در منطقه چمخاله وجود دارد، ازآنجاکه در  آینده نزدیک  به مرحله استحصال خاویار می‌‌رسد، نیازمند  به حمایت بیشتر  مجموعه شهری چمخاله برای رسیدن هرچه سریع‌تر  به اهداف خود است.

وی با بیان اینکه این مرکز دارای ظرفیت بالایی برای گردشگری و بوم‌گردی بوده، ادامه داد: براساس طرح‌های پیشنهادی و با مشارکت بخش خصوصی تلاش داریم رستوران‌ها و استراحتگاه‌هایی در چمخاله راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم از این راه بستری مناسب برای افزایش درآمد غیر‌شهریه‌ای در این واحد دانشگاهی  پیدا کنیم.

حسن عسکری‌تپه رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله نیز در این دیدار با بیان اینکه از متن دانشگاه به مجموعه خدمات شهری ورود کرده، ادامه داد: تعامل مثبت و ارائه مشکلات به دانشگاه منجر به‌صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های مجموعه شهری خواهد شد.

به گزارش آنا، همکاری‌های مشترک علمی، استفاده از ظرفیت شهری برای معرفی توانمندی‌های دانشگاه، ارائه مشکلات شهری برای حل و بررسی به دانشگاه، فرصت‌های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در زمینه‌های اجرای پروژه‌های شیلات و کشاورزی‌، اجرای طرح‌های مشترک به‌ویژه همکاری بیشتر در حوزه گردشگری در موزه آبزیان مرکز تحقیقات شیلات دکتر کیوان ازجمله مسائلی بود که در این جلسه مور بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/4078/4117/

نظر شما