شناسهٔ خبر: 34872625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرعت در روند اجرای خط دوم قطار شهری اصفهان

عبور حفاری تونل های خط دوم متروی اصفهان از مرز یک کیلومتر

حفاری تونل‌های خط دوم متروی اصفهان از مرز یک کیلومتر گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: حفاری مجموع دو تونل خط دوم متروی اصفهان در مسیر دارک شهرک امام حسين(ع) به ميدان امام علي(ع) از مرز یک کیلومتر عبور کرده و طول حفاري در تونل غربي به بيش از 800 متر و تونل شرقي به بيش از 200 متر رسيده است.

محمدرضا بنکدار آغاز حفاری تونل غربی را از اسفند پارسال و تونل شرقی را از اردیبهشت امسال بیان کرد و  افزود: پس از آغاز عملیات حفاری تونل خط دوم قطار شهری اصفهان دراین مسير اکنون ماشين مکانيزه حفار(TBM) در دو تونل شرقي و غربي از شمال شرق اصفهان مشغول حفاري مكانيزه و عملیات عمرانی در این مسیر سرعت گرفته است.

وی  گفت : طبق برنامه‌ریزی و با توجه به مسافت باقی‌مانده تا ايستگاه زينبيه، به زودي TBM وارد ايستگاه زينبيه که به عنوان نخستين ايستگاه بعد از ايستگاه دارک شهرک امام حسين(ع) است، مي‌شود.

محمدرضا بنکدار از حفاری تونل خط دوم قطار شهری از سمت غرب اصفهان به زودی خبرداد و گفت: از سمت غرب شهر به سمت ميدان امام علي(ع) در آينده ای نزديک حفاري تونل به صورت تونل تک چشمه اجرا و اين حفاري از ايستگاه مدرس نجفي در کهندژ تا ميدان امام علي(ع) با يك تي بي ام تك چشمه به قطر 9 متر اجرا می شود.

وی با اشاره به عملیات عمرانی ایستگاه‌های خط دوم به موازات حفاري تونل افزود: همزمان با حفاري تونل، ايستگاه‌هاي خط دوم قطار شهري در جبهه‌هاي مختلف حفاری وساخته مي‌شود، البته هم‌اکنون فعاليت عمراني پنج ايستگاه دارک از شهرک امام حسين(ع)، زينبيه، عاشق اصفهاني، عمان ساماني و لاله خط دوم قطار شهري اصفهان در دست اجراست.

 خط دوم قطار شهری اصفهان به طول 23 کیلومتر دارای 22 ایستگاه، یک دپو و یک توقفگاه از ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌هاي حرم زينبيه، عاشق اصفهاني، عمان ساماني، لاله، شاهد، طوقچي، ابن سينا، امام علي(ع)، حافظ، آمادگاه، امام حسين(ع)، خلجا، چهارسو، شهيد خرازي، کهندژ، جاوان، صمديه، رهنان، پيام نور، شمس و ماربين، به خميني‌شهر مي‌رسد.

نظر شما