شناسهٔ خبر: 34872584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مُبلغان ظرفیت گردشگران خارجی را جدی بگیرند/ آموزش زبان انگلیسی به طلاب شیراز از امسال

امام جمعه شیراز بر لزوم آموزش زبان‌های مختلف به مبلغان تأکید کرد و گفت:‌ در شیراز در دو مدرسه علمیه تنها ۱۱ نفر دوره تافل را گذرانده‌اند که باید این تعداد بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» که در آستانه آغاز سفرهای تبلیغی در آستانه محرم و صفر، با حضور مبلغان فارس در مهدیه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغات دینی تنها محدود به محرم و صفر نیست و باید در تمامی اوقات فعالیت های تبلیغی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: یکی از فرصت هایی که باید برای افزایش تبلیغات دینی مورد توجه قرار گیرد دهه ولایت است. امسال همه می‌گویند جشن‌های غدیر رنگ و بوی قوی‌تر داشته و بهتر انجام شده است و طلاب نقش ویژه خود را ایفا کردند که جا دارد از همه تشکر کنیم.

دژکام با تاکید براینکه تبلیغ اسلامی تنها منحصر به سخنرانی نیست، یادآور شد: شاهد هستیم که حضور روحانیت در جامعه و خدمت‌رسانی به مردم بار تبلیغاتی بسیار بیشتری دارد. البته خدا مدیون هیچکس نمی‌شود و برای هر کس که دینش را تبلیغ کند، حتماً جبران خواهد کرد.

 امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ما به وسیله انجام کار وخدمت‌رسانی به طرق مختلف، می‌توانیم دین خدا را عملا تبلیغ کنیم، گفت: در فضای تبلیغی باید دعوت غیرلسانی جای خود را باز کند.

وی در ادامه به فعالیت رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: رویکردی که از سوی رئیس این سازمان در باب تبلیغ عملی باز شده، جدید است و شاید مقداری از آن غفلت کرده بودیم.

 دژکام با اشاره به سیل فروردین ماه در شیراز اضافه کرد: حضور و ساماندهی طلاب در سیل شیراز و کمک‌رسانی به مردم باعث شد فضای همدلی بیشتری میان عامه مردم و جامعه روحانیت ایجاد شود.

وی با اشاره به شیوه‌های جدید تبلیغ در جامعه عنوان کرد: باید از ابزار اطلاع‌رسانی جدید در فضای مجازی به بهترین صورت استفاده شود و با آموزش سواد رسانه‌ای نسبت به تبلیغات اسلامی در فضای مجازی اقدام کرد.

دژکام خاطرنشان کرد: با آموزش سواد رسانه ای به طلاب و تولید محتوای مناسب، شاهد جذب حداکثر مردم در فضای مجازی به اطلاعات مناسب دینی خواهیم بود. تبلیغ عملی مهم‌ترین چیزی است که باید روی آن تمرکز شود البته نیاز به حضور در فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌ای مدرن هم داریم که این کار نیاز به آموزش دارد یعنی فراتر از سبک‌های سنتی باید در این فضا آموزش ببینیم .

مبلغان فارس  ظرفیت گردشگران خارجی را جدی بگیرند

آیت‌الله دژکام تاکید کرد تا برخی مهارت‌های فضای مجازی به مبلغان دینی آموزش داده شود و سپس بر لزوم آموزش زبان‌های مختلف به مبلغان نیز تأکید کرد و گفت:‌ در شیراز در دو مدرسه علمیه تنها ۱۱ نفر دوره تافل را گذرانده‌اند و باید این تعداد بیشتر شود.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه حضور مبلغان در فضای تبلیغی که برد جهانی دارد زیاد نیست، گفت: حیف است کسی طلبه باشد و زبان خارجی بداند ولی ارتباط با دیگران نداشته باشد که برای این کار نیاز به حمایت سازمان تبلیغات اسلامی داریم. مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا پیام دادند اما چه کسی دنبال این نوع گفت‌وگو را گرفت؟ فارس و شیراز ظرفیت ایجاد اینگونه ارتباطات دارد زیرا در طول سال حداقل ۱۵۰ هزار توریست خارجی وارد شیراز می‌شود و حدود ۶۰ هزار نفر از محیط های مذهبی این کلان‌شهر دیدار می‌کنند که مبلغان از این ظرفیت می‌توانند استفاده کنند.

دژکام از آغاز دوره‌های آموزش زبان انگلیسی از سال جاری برای طلاب شیراز خبر داد و گفت: در آینده نیز برای آموزش زبان عربی اهتمام خواهیم ورزید.

وی در خصوص تاثیر تبلیغی راهنمایان تور نیز تاکید کرد: راهنمایان تور از جنس مبلغان دینی نیستند و باید این افراد نیز مورد آموزش قرار گیرند تا بتوانیم اطلاعات مناسب دینی را نیز در اختیار گردشگران خارجی قرار دهیم.

انتهای پیام/ح/ح

نظر شما