شناسهٔ خبر: 34872530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار ایلام:

59 میلیارد تومان اعتبار اربعین اختصاص یافت

نمایندگی ایلام

‌استاندار ایلام گفت: اعتبار اربعین از ۲۵ میلیارد تومان سال گذشته به ۵۹ میلیارد ریال در سال جاری افزایش پیدا کرده که تا کنون ۲۹ میلیارد ریال آن ابلاغ شده است‌.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌«قاسم سلیمانی دشتکی»  در همایش مشترک فرمانداران و ائمه جمعه استان ایلام که با حضور مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزارشد،  با بیان این مطلب، اظهار کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر هیات بلند پایه اقتصادی به این استان برای تکمیل جاده ایلام مهران اختصاص یافته است .

وی یادآور شد: امسال ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی مهران، برکت و اربعین و همچنین بدره عراق ایجاد شده و ۶ هزار متر مربع سایه بان نیز احداث شده است‌.

استاندار ایلام تاکید کرد: جدا کردن مسیر ورودی و خروجی پایانه برکت بوسیله یک زیرگذر و ۲ کنارگذر یکی دیگر از کارهای بزرگی است که در اربعین امسال انجام شده است‌.

سلیمانی دشتکی افزود: با توجه به مجانی شدن و حذف ویزا در اربعین امسال پیش بینی می شود حدود چهار میلیون زائر از مرز مهران تردد کنند که مدیریت آن نیازمند کمک همه است‌.

وی اضافه کرد: اربعین هر سال مشکلات خاص خود را دارد و بنابر شرایط با مشکلاتی از جمله تردد غیرمجاز زوار، سیل و مسائل مربوط به آن و ورود بدون هماهنگی هزاران ماشین کاپوتاژ دار بدون هماهنگی به مرز و تراکم بیش از حد زوار روبرو بودیم که به نحو خوبی مدیریت شدند‌.

استاندار ایلام گفت: درآمد عمرانی استان در سال گذشته ۷۰ تا ۸۰ درصد بود که امسال با توجه به کمبود منابع کشور به حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است .

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با این وجود اعتبارات سیل به کمک آمد و حدود ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش زیرساخت ها، مسکن و پرداخت خسارت کشاورزان و دامداران به استان اختصاص یافت .

وی یکی از بزرگترین چالش ها در بخش فرهنگی را تعدد دستگاه های فرهنگی در کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین بودجه کشور مربوط به این بخش است اما بدلیل تکثر دستگاه ها به بخش های کوچکی تقسیم می شود که کارایی لازم را ندارد .


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما