شناسهٔ خبر: 34872435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گازرسانی خراسان رضوی در کشور پیشتاز است

مشهد- ایرنا- نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک بیشترین سهم اجرای طرحهای گازرسانی در سطح کشور متعلق به خراسان رضوی بوده و بر این اساس استان در این حوزه پیشتاز است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی روز چهارشنبه در نشستی با مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گازرسانی شهری و روستایی صورت گرفته ظرف چند سال اخیر را در این استان سند افتخار نظام جمهوری اسلامی توصیف و بیان کرد: تاکنون بخش قابل توجهی از گازرسانی روستایی خراسان رضوی در قالب بند "ق" یا ماده ۱۲ به اتمام رسیده یا در حال انجام می باشد. بر این اساس ضریب برخورداری خانوارها در این استان از سوخت پاک به سرعت در حال ارتقا است.

وی در ادامه همچنین گفت: در همین چارچوب اقداماتی بسیار خوب در شهرستانهای مشهد و کلات انجام شده که قابل تقدیر و روند توسعه گازرسانی در روستاهای این منطقه مثبت است. هم اینک چندین طرح در روستاهای کنه بیست و درزاب مشهد و همچنین شهرستان کلات توسط پیمانکاران در حال انجام می باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس دستور وزیر نفت واحدهایی که در حریم ۲۰ متری خط لوله گاز ساخته شده اند باید با تغییر کلاس یا تقلیل فشار شبکه، از انشعاب گاز برخوردار شوند.  هم اکنون مراحل طراحی و خرید لوله برای گازرسانی به منازل مستقر در حریم خط لوله انجام شده لذا اجرای آن به زودی آغاز می شود.
وی اقدامات و فعالیت های شرکت گاز خراسان رضوی را جهادی و قابل تقدیر توصیف و بیان کرد: بر اساس وعده مدیران شرکت گاز استان تا پایان مهر ماه آتی به همه درخواست های ثبت شده متقاضیان مستقر در حریم خط لوله گاز رسیدگی خواهد شد.  
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هم اکنون ضریب نفوذ گاز در خانوار روستایی این استان ۸۸ درصد است که با اتمام طرح های در حال اجرا به افزون بر ۹۷ درصد ارتقا می یابد.  
سیدحمید فانی افزود: دو هزار و ۴۶۱ روستا از مجموع دو هزار و ۶۶۸ روستای واجد شرایط در خراسان رضوی تاکنون به شبکه گازرسانی متصل شده و یا عملیات گازرسانی آنها در شرف پایان است.  
وی میزان پوشش گازرسانی شهری و روستایی را در خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری این شاخص اعلام و بیان کرد: خراسان رضوی پس از تهران بیشترین تعداد مشترکان گاز را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضویگفت: تلاش می شود در سایه تعامل و همراهی مسئولان استانی و کشوری با بهره گیری از نیروهای متعهد، متخصص و مومن زمینه بهره مندی روزافزون مردم از شبکه گازرسانی بیش از پیش فراهم آید.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با ۳۱ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و دو میلیون و ۱۸۱ هزار مشترک به ترتیب رتبه های نخست و دوم شبکه گذاری و تعداد مشترکان گاز را کشور دارد.

۸۰۰۵/۶۰۵۳

نظر شما