شناسهٔ خبر: 34872203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد زنجان خبر داد:

تحصیل ۳۵۰۰ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی زنجان

زنجان-رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد زنجان از تحصیل سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طغرانگار ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل دانشگاه علمی کاربردی واحد زنجان، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد زنجان در سه محور آموزش، پژوهش و فناوری و فرهنگی و دانشجویی فعالیت می‌کند. 

وی از تحصیل سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد زنجان خبر داد و اظهار کرد: هزار و ۳۰۰ نفر از این دانشجویان سال تحصیلی گذشته جذب این دانشگاه شدند. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد زنجان بابیان اینکه ۵۵۰ مدرس در این دانشگاه تدریس می‌کنند، گفت: این مدرسین کد مخصوص دارند و تمام اطلاعات این مدرسین در سامانه ثبت شده است. 

طغرانگار بابیان اینکه مراکز دانشگاه علمی کاربردی در استان زنجان کاهش‌یافته اسـت، ابراز کرد: این دانشگاه  به دنبال تخصصی کردن رشته‌ها است و درصدد تربیت دانشجویان متخصص بر اساس نیاز روز جامعه مراکز خود را کاهش داده است. 

وی گفت: به این امر مهم اعتقادداریم که توسعه هر کشور بدون در نظر گرفتن امر دانش، امکان‌پذیر نیست و در این میان دانشگاه جامع علمی کاربردی با برخورداری از آموزش‌های مهارت محور و کاربردی در تحقق توسعه آفرینی می‌تواند مؤثر باشد. 

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد زنجان با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی برای حوزه اشتغال و کارآفرینی است، افزود: در این میان باید به بحث آموزش‌های مهارتی توجه شود. 

طغرانگار تصریح کرد: این دانشگاه به مهارت فارغ‌التحصیلان تأکید دارد و باید در دانشگاه‌ها به مهارت‌آموزی بیشتر توجه شود تا بعد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت لازم را کسب کرده و اشتغال ایجاد  کنند. 

وی افزود: زیرساخت‌های خوبی در استان زنجان برای آموزش‌های مهارتی وجود دارد و در این میان مهارت‌آموزی متناسب با نیازهای استان موردتوجه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد زنجان  بابیان اینکه ۱۸ مرکز علمی کاربردی در زنجان فعال بود و امروز کاهش‌یافته اسـت، یاد آور شد: در حال حاضر دو مرکز معین دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و خانه کارگر جذب دانشجو دارند. 

نظر شما