شناسهٔ خبر: 34871299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

۷۲ مدرسه مهرماه امسال به بهره برداری می رسد

مرزبان نظری روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح مدارس بازسازی شده سرپل ذهاب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان سرپل ذهاب ۲۰ مدرسه با ۱۳۵ کلاس درس

صاحب‌خبر -

مرزبان نظری روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح مدارس بازسازی شده سرپل ذهاب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان سرپل ذهاب ۲۰ مدرسه با ۱۳۵ کلاس درس و با زیربنای ۱۶ هزار متر مربع در مهرماه امسال افتتاح می شود.

وی اظهار داشت: نصب سامانه گرمایشی ایمن برای ۵۶۵ کلاس درس در دستور کار قرار گرفته و تا قبل از شروع فصل سرما این مدارس از سامانه گرمایشی ایمن برخودار خواهند شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: مدرسه سه کلاسه روستای بی بیانی که امروز به بهره برداری رسید به همت موسسه خیریه مهر گیتی ساخته شده است.

نظری گفت: این موسسه خیریه بعد از زلزله آبان ماه سال ۹۶ تعهد ساخت ۹ واحد آموزشی را برعهده گرفت که مدرسه سه کلاسه شهدای روستای بی بیانی با زیر بنای ۱۳۰ متر مربع، ۸۰۰ متر محوطه سازی و ۱۴۰ متر دیوار کشی یکی از تعهدات این موسسه است که امروز افتتاح شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

۷۳۹۹/۳۰۱۲/‏۸۰۶۶ 

انتهای پیام

نظر شما