شناسهٔ خبر: 34871259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

طی نامه‌ای؛

۳۲ دفتر تشکل دانشجویی از وزرای کشور و کار شفاف‌سازی نرخ بیکاری همدان را خواستار شدند

۳۲ دفتر تشکل دانشجویی همدان طی نامه‌ای به وزرای کشور و کار در خصوص پاسخگو نبودن مسئولان اقتصادی استان نسبت به شفاف‌سازی نرخ بیکاری و واحد‌های تعطیل شده، اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های دانشجویی استان همدان به وزرای کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نامه نوشته و در آن درخصوص پاسخ گو نبودن مسئولان مربوطه در استان همدان درباره نرخ بیکاری و اسامی واحد‌های تعطیل شده، اعتراض کردند. 

در متن این نامه‌ها آمده است: با توجه به امتناع مسئولان استان همدان از پاسخگویی نسبت به مطالبات دانشجویی و مردمی در خصوص شفاف سازی و نظر به اینکه این رویکرد مسئولان موجب شده موج عظیمی از نارضایتی بین مردم استان ایجاد شود، بر همین اساس در راستای کمک به کارآمدی دولت و حل مشکلات مردم، قرارگاه دانشجویی مطالبه گری احمدی روشن همدان در مرداد سال جاری دو مساله آمار بیکاری و وضعیت واحد‌های تولیدی استان را جهت مطالبه گری در اولویت کاری خود قرار داد. با استناد به بند اول ماده ۶ و ۷ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب مجلس شورای اسلامی، درخصوص آمار بیکاری درخواست شفافیت و اعلام داده‌ها خامی که باعث شده نرخ بیکاری از سوی استاندار همدان عدد  ۶/۲  درصد اعلام شود، مطالبه شد.

مساله دوم نیز در واکنش به پاسخ نامه وزیر محترم کشور در خصوص اعلام واحد‌های تولیدی که در استان همدان تعطیل شده و یا در حال تعطیلی هستند، مطرح شد. به استناد صحبت‌های معاونت اقتصادی استاندار همدان، تعداد این واحد‌های تولیدی ۱۰۰ واحد است که انتشار اسامی این ۱۰۰ واحد تولیدی، که بخش اعظمی از اقتصاد استان در گرو فعالیت این واحد‌ها است، مطالبه این قرارگاه بوده است؛ لذا ضمن طی مراحل قانونی و ثبت درخواست در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات و درخواست جلسه با مسئولین مربوطه در این خصوص (معاونت اقتصادی استاندار همدان و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان) پس از اینکه هیچ گونه پاسخی به درخواست‌ها داده نشد، نامه دومی را جهت درخواست جلسه با این مسئولان تنظیم و ارسال کردیم که در اقدامی بی سابقه علاوه براینکه از قبول نامه دوم خودداری کردند، عنوان داشتند که به دلیل فعلایت‌ها و اعتراض تشکل‌ها نسبت به این دو موضوع، در هیچ جلسه‌ای در این خصوص شرکت نخواهند کرد.

این در حالی است که این کار در تضاد با قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است و ذهنیت بدی را برای مردم به وجود آورده و نقطه منفی در عملکرد دولت محسوب می‌شود.

تشکل‌های مردمی، دانشجویی، حوزویان و سایر اقشار مطالبه گر مردم استان همدان بدینوسیله از حضرتعالی تقاضا داریم به منظور عدم سرایت این رفتار غیرمسئولانه بین دیگر مدیران و مسئولان به این موضوعات رسیدگی فرمایید.

گفتنی است، این نامه به امضای ۲۴ تشکل دانشجویی استان همدان رسیده است.
 
نامه
 
نامه
 
نامه

نظر شما