شناسهٔ خبر: 34870388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش ایران زمین 10 مدرسه در استان کرمانشاه می سازد

قصرشیرین- ایرنا- مدیر پویش ایران زمین گفت: این پویش در استان کرمانشاه ساخت 10 واحد آموزشی را در دستور کار دارد که چهار باب آن قبلا به بهره برداری رسیده و چهار واحد آموزشی دیگر نیز تا شهریور ماه امسال افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پدرام سلطانی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از مدرسه سه کلاسه روستای بی بیانی سرپل ذهاب افزود: این پویش در مرحله اول یکصد واحد آموزشی را در ۱۹ استان مختلف با نام «ایران من» ساخته است

وی اظهار داشت: توسعه آموزشی زیرساخت و لازمه توسعه اقتصادی کشور است.

مدیر پویش ایران زمین گفت: این پویش توسط بخش خصوصی در اتاق های بازرگانی تشکیل شده و به دنبال توسعه اقتصادی کشور با نگاه به توسعه زیرساخت های آموزشی جامعه است.

ساخت ۹ واحد آموزشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط موسسه خیریه «مهر گیتی»

مدیرعامل موسسه خیریه مهر گیتی از ساخت ۹ واحد آموزشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط پویش ایران زمین و با همکاری این موسسه خیریه خبرداد.

زهرا گیتی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح مدرسه بازسازی شده روستای بی بیانی افزود: موسسه مهر گیتی یک موسسه خیریه مردم نهاد است که کارهای فرهنگی و ساخت مدارس را در سطح کشور انجام می دهد.

وی اظهار داشت: موسسه مردم نهادمهر گیتی در ۲۲ استان کشور ۳۴۰ مدرسه را ساخته و یا درحال ساخت است تا در اختیار تعلیم و تربیت دانش آموزان قرار گیرد.

مدیر موسسه خیریه مهر گیتی تصریح کرد: ساخت پل بر روی رودخانه بختیاری، ارسال کتاب و تجهیزات کمک آموزشی و بورسیه دانش آموزان از دیگر اقدام های خیرخواهانه این موسسه است.

 گیتی نژاد ادامه داد: این موسسه خیریه بعد از وقوع زلزله آبان ماه سال ۹۶ در سرپل ذهاب تعهدساخت ۹ واحد آموزشی را در مناطق زلزله زده برعهده گرفت که تا امروز تعداد ۶ واحد آموزشی افتتاح و سه واحد آموزشی دیگر تا مهرماه امسال افتتاح خواهد شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال ۹۸ تکمیل می‌کنند.

/۷۳۹۹/۳۰۱۲/‏۸۰۶۶ 

نظر شما