شناسهٔ خبر: 34870218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اخبار مجلس/هفته آینده؛«رئیسی» به مجلس می رود

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی از حضور رئیس قوه قضائیه در این کمیسیون برای رسیدگی به اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی از حضور رئیس قوه قضائیه در این کمیسیون برای رسیدگی به اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد.

محمد وحدتی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به دستورکار هفته آینده این کمیسیون، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است تا با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی شود.

وی افزود:همچنین قرار است تا محمد شریعت‌مداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی حضور یابد و پیرامون محور‌های سوال ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس، توضیحاتی را ارائه دهد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:دعوت از مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) جهت ارائه گزارش حوزه اقتصادی و عملکرد هلدینگ‌های زیرمجموعه، به اعضا نیز در دستورکار هفته آینده این کمیسیون قرار دارد.

 

بررسی طرح الزام به تعیین سرفصل «جنایات آمریکا» در کتب درسی در کمیسیون فرهنگی مجلس

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه هفته آینده طرح الزام دولت در تعیین سرفصل «جنایات آمریکا» در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد.

یکشنبه هفته آینده قرار است در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از مالکیت فکری بررسی شود.

طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها هم یکی از دستور کارهای کمیسیون فرهنگی در روز سه‌شنبه است.

اعتبارات فرهنگی، قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم در روز یکشنبه در این کمیسیون بررسی خواهد شد، همچنین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره پیشینه قوانین و ضرورت قانون‌گذاری درباره مسأله نگهداری حیوانات در منازل، مجتمع‌ها، معابر و انظار عمومی بررسی شود. همچنین راهکارهای کنترلی و پیشگیرانه از خشونت در رویدادهای ورزشی نیز در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

دستور کار کمیسیون‌های مجلس| وزیر صمت به سوال 8 نماینده پاسخ می‌دهد

بررسی همکاری مشترک سپاه و بسیج در حوزه‌های تخصصی آب و کشاورزی و حضور رحمانی در کمیسیون اقتصادی‌ برای پاسخگویی به سوال هشت نماینده، بخشی از دستور جلسات کمیسیون‌های مجلس طی هفته آینده است.

دستور جلسات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی از شنبه تا چهارشنبه (2 لغایت 6 شهریور) منتشر شد.

کمیسیون آموزش قرار است در روز یکشنبه جمع‌بندی و نتایج سفر اعضای این کمیسیون به استان‌های خراسان جنوبی، مرکزی را بررسی کند و سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش،‌ منصور غلامی وزیر علوم، سعید نمکی وزیر بهداشت و همچنین رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای به همراه استانداران مذکور موضوع را بررسی خواهند کرد.

همچنین روز یکشنبه نشست اعضای کمیسیون‌ اجتماعی با آیت‌ الله رئیسی رئیس قوه قضائیه بررسی خواهد شد.

روز سه‌شنبه هم محمد شریعتمداری وزیر تعاون و سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در این کمیسیون حاضر خواهند شد.

رضا رحمانی وزیر صنعت روز سه‌شنبه در کمیسیون اقتصادی حاضر شده و به سؤالات 8 نماینده پاسخ خواهد داد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از نمایشگاه وزارت اطلاعات و دفاع بازدید خواهند کرد.

روز یکشنبه رضا اردکانیان وزیر نیرو در کمیسیون انرژی حاضر شده و به 10 سؤال نمایندگان پاسخ می‌دهد. ضمن اینکه روز سه‌شنبه هم دراین کمیسیون بیژن نامدار زنگنه به سه سؤال نمایندگان پاسخ می‌دهد.

همچنین روز یکشنبه با حضور مسئولین درمانگاه‌های زنجیره‌ای صلواتی 313 گانه حضرت مهدی (عج) در کمیسیون بهداشت موضوع خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زائرین اربعین حسینی بررسی خواهد شد.

مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون صنایع و معادن حاضر شده و گزارشی از عملکرد و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد. ضمن اینکه روز سه‌شنبه هم اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انتخاب خواهند شد. همچنین در این روز آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در این کمیسیون حاضر شده و وزیر ارتباطات به سؤالات نمایندگان پاسخ خواهد داد.

به علاوه روز سه‌شنبه محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی هم در کمیسیون عمران حاضر شده و در خصوص تحقیق و تفحص از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و نحوه توزیع قیر رایگان توضیح می‌دهد. ضمن اینکه به سؤالات 7 نماینده هم پاسخ می‌دهد.

کمیسیون کشاورزی نیز موضوع همکاری مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین در حوزه‌های تخصصی کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را بررسی خواهد کرد.

دستور صحن مجلس| بررسی طرح تشکیل وزارت تجارت و پاسخ وزرای اقتصاد و ارتباطات به سوالات نمایندگان

طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی و همچنین حضور وزرای اقتصاد و ارتباطات برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان بخشی از دستور هفتگی صحن علنی مجلس طی هفته آینده است.
دستور هفتگی صحن علنی مجلس شورای اسلامی از یکشنبه الی سه‌شنبه سوم لغایت پنجم شهریور منتشر شد.

بر این اساس، ادامه رسیدگی به لایحه تجارت و طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

سؤالات منصور مرادی نماینده مریوان و محمدرضا صباغیان نماینده مهریز از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین سؤالات حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود از محمدرضا آذری‌جمهوری وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد رسیدگی به طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران از دیگر دستور کارهای پارلمان است.

حادثه پادگان بیشه کلا در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود

حادثه مرکز آموزشی نجات خدمه بیشه‌کلا یکشنبه هفته آینده در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

حادثه مرکز آموزشی انجام عملیات نجات خدمه بیشه کلا با حضور مسؤولین ذیربط یکشنبه سوم شهریور ماه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد.

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور و همچنین طرح حمایت از امنیت آب‌های سرزمینی ایران از دیگر دستور کارهای این کمیسیون در روز یکشنبه هفته آینده است.

طرح تشکیل باشگاه کشورهای تحریم شده توسط ایالات متحده آمریکا نیز در این کمیسیون بررسی خواهد شد. 

قانون تابعیت در کمیسیون قضایی مجلس اصلاح می‌شود

بررسی لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی هفته آینده در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.
لایحه اصلاح قانون تابعیت یکشنبه (3 شهریور ماه) در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برگزار می‌شود.

بر همین اساس قرار است بررسی این لایحه و تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از سوی اعضای این کمیسیون صورت گیرد.

قرار است در همین روز بررسی لایحه تجارت نیز در دستور کار این کمیسیون قرار گیرد. همچنین بررسی طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت و نیز بررسی طرح پیش‌فروش ساختمان از دیگر دستور کارهای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس است.

نظر شما