شناسهٔ خبر: 34868983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهرک کشاورزی در تکاب افتتاح می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: به منظور ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری در سطح 15 هکتار در شهرستان تکاب، شهرک کشاورزی در آن احداث می‌شود .

صاحب‌خبر -

غلامعلی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه میزان هزار و 813 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه محوری شهرستان تکاب در بخش کشاورزی مورد نیاز است اظهار کرد: با عملیاتی شدن طرح‌های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی، برای سه هزار و 429 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: مجموع کل اعتبار پروژه‌های پیشنهادی امور دام و طیور به مبلغ 717 میلیارد و 31 میلیون ریال بوده که شامل احداث 8 واحد گاوداری شیری صنعتی و احیاء و راه‌اندازی پنج واحد گاوداری شیری راکد، یک واحد مرکز جمع‌آوری و فرآوری شیر در مجموع 14 واحد با ظرفیت پرورش 590 راس گاو شیری صنعتی و راه‌اندازی و احیاء چهار واحد صنعتی راکد پرواربندی بره و 12 واحد گوساله پرواری در مجموع 16 واحد با پرورش دو هزار و 670 راس دام پـــرواری صنعتی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به سایر طرحهای قابل اجرا در بخش طیور، اضافه کرد: راه اندازی  6واحد راکد و نیمه فعال مرغ گوشتی با ظرفیت 119 هزار قطعه در هر دوره، تکمیل یک واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 30 هزار قطعه احیاء و فعالسازی یک واحد مرغ تخمگذارجمعاً 8 واحد با تولید سالانه یک هزار و  490تن گوشت سفید مرغ و 600  تن تخم مرغ سالم و قابل عرضه از دیگر طرحهای پیشنهادی قابل اجرا دربخش طیور است .

وی افزود: با هدف ارتقاء راندمان آب، حفاظت کمی و کیفی از منابع آب و خاک و استفاده از تجهیزات نوین در تامین نیاز گیاه به آب در مزرعه نیز مبلغ 731 میلیارد و 102میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرحهای زیر بخش آب و خاک در این شهرستان پیشنهاد شده است .

مرادی اظهار کرد: به منظور ساماندهی و تجمیع و سوق دهی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برتر بخش تولیدات کشاورزی به صورت الگویی و نمونه و ارائه طرحهای نو با فناوری بالا برای تولید محصولات رقابت پذیر در بازارهای داخلی و خارجی و کاهش هزینه‌های احداث و تولید، ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری در سطح 15 هکتار نیز در این شهرستان در نظر است تا شهرک کشاورزی احداث و راه‌اندازی کنیم .

انتهای پیام/61024/ن

نظر شما