شناسهٔ خبر: 34868796 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عبدی افتخاری:

هزینه یک میلیاردی برای میزبانی ایران در جام جهانی اسکی روی چمن

به گفته رئیس فدراسیون اسکی تاکنون برای میزبانی ایران در جام جهانی اسکی روی چمن یک میلیارد تومان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی در نشست خبری جام جهانی اسکی چمن گفت: مسئولان پیست دیزین از سه ماه گذشته تلاش گسترده ای در خصوص آماده سازی شرایط میزبانی این رقابت ها انجام داده اند. پس از سه سال قصد داریم میزبان این مسابقات باشیم.

وی افزود: تیم ملی اسکی چمن تمرینات خود را از اواخر اردیبهشت ماه در اردبیل آغاز کردند. تیمی سه نفره در مسابقات سوئیس حضور پیدا کردند و نتایج هم راضی کننده بود.

افتخاری تصریح کرد: مسابقات از دو حیث برای ما مهم است. یکی برگزاری رقابت های جوانان است که با توجه به اهمیت جوانگرایی بسیار ارزشمند است. همچنین رقابت های بزرگسالان نیز بالاترین سطح برگزاری رقابت در این رشته است که می تواند به رشد و توسعه اسکی روی چمن بیانجامد.

رئیس ستاد بزگزاری جام جهانی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را می کنیم تا هم میزبان شایسته ای باشیم و هم نتایج خوبی در این مسابقات توسط ورزشکارانمان به دست آید.

وی در خصوص تعداد کشورهای شرکت کننده در این مسابقات عنوان کرد: ورزشکارانی از کشورهای ایران، ایتالیا، اسلواکی، اتریش و چک برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده اند. 

افتخاری در خصوص هزینه برگزاری این رقابت ها عنوان کرد: بخشی از هزینه ها بر عهده دیزین، بخشی بر عهده فدراسیون و بخشی بر عهده حامیان دیگر است. فدراسیون حدودا ۴۰۰ میلیون برای این رقابتها هزینه کرده است. تا امروز بالغ بر یک میلیارد تومان برای این رقابتها هزینه شده است و علاوه بر این ۱۰ هزار یورو نیز برای جوایز هزینه می شود.

سید عبدی افتخاری در خصوص اینکه لزوم این میزبانی یک میلیاردی چه بود گفت: اگر بخواهیم تیمی را به چنین مسابقاتی اعزام کنیم هزینه ۶۰۰-۷۰۰ میلیاردی خواهد داشت ضمن اینکه با میزبانی می توانیم تعداد بیشتری از ورزشکارانمان را در این رقابتها شرکت دهیم. وجود تماشاگران و خانواده ها در این رقابتها نیز از جمله شرایط ویژه میزبانی است.

رئیس فدراسیون اسکی در واکنش به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «برای کاهش خطر آسیب به شرکت کنندگان چه کاری انجام شده است؟» عنوان کرد: در فضای مسابقه خشک یا مرطوب بودن زمین، چوب دروازه و ... می تواند خطر ساز باشد. بنابراین در حد وسط نگه داشتن چمن مسابقه اهمیت زیادی برای ما خواهد داشت. عمده مشکل این بود که دو دروازه بسیار سخت بود و در نواحی زمین خشک بود و معمولا در روز اول احتمالات صدمات وجود داشت.

افتخاری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا وزارتخانه کمکی برای تهیه ارز با قیمت پایین تر به منظور تامین جوایز شرکت کنندگان می کند یا خیر عنوان کرد: یک بخشی از  تیم ها مبلغ ارزی بابت اسکان و تغذیه پرداخت می کنند که می توانیم از آن برای پرداخت هزینه جوایز استفاده کنیم. مابقی مبلغ جایزه هم با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تامین می شود.

نظر شما