شناسهٔ خبر: 34868706 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اهمال رژیم صهیونیستی در ارائه درمان به اسرای فلسطینی

71592

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی تاکید کرد، اداره بازداشت‌های اسرائیل عامدانه و به صورت هدفمند حقوق پزشکی اسرای بیمار و زخمی را نقض می‌کند و در ارائه درمان مناسب به آنها اهمال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المنار، این هیئت در گزارشی اعلام کرد، اداره بازداشت‌های اسرائیل قصد دارد در پرداختن به موارد بهداشتی دشوار اسرا اهمال کرده و بگذارد بیماری‌ها در جان این اسرا رخنه کنند تا دیگر درمانی برای آنها وجود نداشته باشد و در نتیجه جان آنها را به خطر انداخته و آنها را به سمت مرگ بکشاند.

هیئت اسرای فلسطینی ضمن نظارت بر وضعیت بهداشتی اسرا در طول چند سال تصریح کرد، سطح نظارت بهداشتی ارائه شده به اسرا بسیار بد است و گواهی اسرا و افزایش تعداد اسرای بیمار نشان می‌دهد این درمان‌ها فرمالیته است. اداره بازداشت‌های رژیم صهیونیستی از مساله درمان اسرا برای باج‌خواهی و تحت فشار گذاشتن بازداشتی‌ها استفاده می‌کند، مساله‌ای که مغایر مفاد ۲۹، ۳۰ و ۳۱ توافق نامه سوم ژنو و مواد ۹۱ و ۹۲ توافق‌نامه چهارم ژنو است که حق درمان و نظارت پزشکی، فراهم کردن داروهای مناسب برای اسرای بیمار و انجام معاینات دوره‌ای آنها را واجب کرده است.

این هیئت تعدادی از سیاست‌هایی که اداره زندان‌ها برای کشتن اسرا به لحاظ پزشکی در پیش گرفته است، شرایط بد بازداشت‌ آنها از جمله کمبود تهویه، وجود رطوبت شدید، ازدحام، وجود حشرات و کمبود مواد پاکسازی عمومی و حشره‌کش‌ها از جمله این سیاست‌هاست. همچنین این سیاست‌ها شامل اهمال‌کاری در ارائه درمان، خودداری از انجام عمل جراحی اسرای بیمار، عدم ارائه درمان مناسب به آنها، عدم وجود پزشکان متخصص در داخل زندان و نیاز زندان‌ها به وجود پزشکان شیفت شب برای درمان موارد اضطراری است.

تعداد اسرای بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی بیش از ۷۰۰ زن و مرد است که حدود ۱۷۰ مورد از آنها بیماری سخت و دشوار دارند، ۲۵ تن مبتلا به سرطان هستند و ۱۷ اسیر به صورت تقریبا دائمی در بیمارستان بستری هستند و ده‌ها تن دیگر از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند.

انتهای پیام

نظر شما