شناسهٔ خبر: 34868638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در تبریز؛

موزه فوتبال آذربایجان همزمان با شروع لیگ برتر افتتاح می‌شود

تبریز- همزمان با شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه‌های کشور، اولین موزه تخصصی فوتبال ایران متشکل از آثار و تصاویر یک قرن گذشته فوتبال تبریز و باشگاه تراکتورسازی در محل جدید افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، شهردار تبریز روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: محل جدید موزه فوتبال تبریز در منطقه ۲ شهرداری و در ابتدای خیابان خبرنگار واقع در اول زعفرانیه است که به لحاظ موقعیت مکانی شرایط بهتری نسبت به محل قبلی دارد که دسترسی علاقه مندان آسانتر شده و در معرض دید شهروندان و میهمانان و گردشگران قرار دارد.

ایرج شهین باهر از طراحی و ساخت نمادهای ویژه برای موزه فوتبال تبریز در محل جدید خبر داد و اظهار داشت: نمادهایی با موضوع دو جام جهانی اخیر، توپ فوتبال و همچنین پیکر یک فوتبالیست در حال طراحی است تا در محوطه داخلی، بیرونی و همچنین پشتبام ساختمان این موزه نصب شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کارهای احداث این موزه در محل جدید به پایان رسیده است، ادامه داد: طبق پیش بینی ما و با توجه به پیشرفت کار محل جدید این موزه همزمان با آغاز نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور افتتاح می شود.

شهین باهر گفت: محوطه ساختمان جدید موزه فوتبال به وسیله اشکال و وسایل فوتبالی از جمله چمن مصنوعی تزئین می شود تا فضای کامل فوتبالی در آن حاکم باشد و یک طبقه از این ساختمان نیز محل نمایش و عرضه محصولات ورزشی است که علاوه بر فروش محصولات، اجناسی همچون پیراهن های قدیمی تیم های تراکتورسازی، ماشین سازی و سایر تیم ها در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اولین موزه فوتبال در ایران که آثار، اسناد و تصاویری از بازیکنان و تیم های فوتبال تبریز طی ۱۰۲ سال اخیر در آن به نمایش گذاشته می شود در سه طبقه احداث شده است که تندیس، اسناد و تصاویر تاریخی، وسایل و لوازم فوتبال، دانستنی هایی در مورد فوتبال تبریز، باشگاه های قدیمی و تصاویری از بزرگان و بنیانگذاران فوتبال تبریز از سال ۱۲۹۶ تاکنون به نمایش گذاشته می شود.

نظر شما