شناسهٔ خبر: 34868575 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰

بهره برداری از نخستین خیابان کامل در تهران تا پایان مهر

طرح خیابان کامل در بلوار شهدای ایرانیت در محدوده ضلع شرقی حرم عبدالعظیم (ع) اجرا می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰ از به اتمام رسیدن طرح خیابان کامل تا پایان مهر خبر داد و گفت: این طرح در بلوار شهدای ایرانیت در محدوده ضلع شرقی حرم عبدالعظیم (ع) اجرا می‌شود.

سید ابوذر ریاضی با اعلام اینکه اولین خیابان کامل شهر تهران به طول ۷۵۰ متر و در مسیر رفت و برگشت هزار و ۵۰۰ متر است، بیان کرد: این طرح از یک ماه پیش آغاز شد و در مهرماه به اتمام خواهد رسید.
وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح خیابان کامل کاهش آلودگی هوا، پیاده محور کردن و استفاده از مد‌های پاک حمل و نقلی است. این طرح به منظور بالا بردن مطلوبیت استفاده از حمل و نقل پاک اجرا شده است.
آقای ریاضی در مورد برنامه توسعه خیابان کامل در منطقه ۲۰، بیان کرد: محور‌هایی که قابلیت اجرای طرح خیابان کامل را داشته باشند در الویت برنامه اجرایی قرار خواهند گرفت تا بعد از بررسی و انجام مطالعات این طرح در محور مورد نظر پیاده شود. یکی از سیاست‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کاهش آلودگی هوا است که در این راستا پیاده محور کردن معابر و استفاده از مد‌های پاک حمل و نقل شهری ترویج می‌شود. براساس برنامه توسعه‌ای، طرح خیابان کامل تا پایان سال در منطقه ۲۰ باید به ۵ کیلومتر افزایش پیدا کند.
به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰، طرح خیابان کامل در مقطع عرضی خیابان انجام خواهد شد. این معبر خیابان‌های سلمان فارسی و شهید صابونی‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند.

نظر شما