شناسهٔ خبر: 34868206 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور هنرمندان از ۲۶ استان کشور در جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران

فرماندار اهر از حضور هنرمندان ۲۶ استان کشور در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محمودی فرماندار اهر در اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر گفت: برای توسعه و پیشرفت فرهنگی و هنری باید همگان تلاش کنیم و خوشبختانه امروز شاهد برگزاری موفق سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کشور در ارسباران هستیم و این نقطه بسیار قوتی برای شهرستان اهر و مردم فهیم و هنر دوست منطقه است.

او از جمله نکات مهم و تأثیرگذار در برگزاری هرچه بهتر جشنواره را استقبال بی نظیر مردم از جشنواره ذکر کرد و افزود: اگر استقبال مردمی نبود تا کنون جشنواره به این شکل برگزار نمی‌شد و امیدواریم این استقبال‌ها تداوم داشته باشد و شاهد رشد و توسعه تئاتر این شهرستان در سال‌های آینده باشیم.

محمودی همچنین مهمترین ویژگی و شاخصه برگزاری این جشنواره را حمایت مردمی و استقبال گرم مردم از این رویداد مهم فرهنگی در منطقه برشمرد.

فرماندار اهر رویکرد بسیار مهم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را ایجاد تحرک، نشاط و شادابی اجتماعی که مهمترین کارکرد فرهنگی یک جامعه‌ای می‌باشد در طول برگزاری این رویداد برشمرد.

او یکی دیگر از نکات مهم در برگزاری این جشنواره که امسال سیزدهمین دوره آن برگزار شد توجه و اهمیت دادن به بحث محتوی و کیفیت بود که به عینه در تمام اجرای تئاتر‌ها به خوبی قابل مشاهده و لمس بود.

محمودی در ادامه با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از این رویداد مهم فرهنگی منطقه گفت: استقبال خوب دیگری که از این جشنواره شد، استقبال ۲۶ استان که بالای ۸۰ تا ۸۵ درصد استان‌های کشور را شامل می‌شود بوده و این نقطه قوتی است برای این جشنواره که باید از متولیان، مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی نمود.

او در پایان خواستار حمایت بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ارشد استانی خواست از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و ارتقاء آن به جشنواره بین المللی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این مداسم گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در تقویم رویداد‌های این استان قرار گرفته و هیچ کس نمی‌تواند جلوی حرکت رو به رشد آن را بگیرد.

محمد پور گفت: برای برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران ۴۰۰ میلیون ریال هزینه انجام شده و این درحالی است که تاکنون موافقتنامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این خصوص صورت نگرفته و این مبلغ از صفر اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و ما نیز برای پیشرفت و ارتقاء این جشنواره تمام تلاش و حمایت‌های خود را انجام خواهیم داد.

او در خصوص توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان نیز افزود: در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی در این استان امسال پیشرفت‌های قابل قبولی داشتیم و برای نمونه در حال حاضر تئاتر شهر تبریز با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان در حال مقاوم سازی و بازسازی می‌باشد و در شهرستان اهر نیز بهترین پلاتو که در سطح شهرستان‌های استان بی نظیر می‌باشد امسال با ۱۸۰ میلیون تومان هزینه ایجاد شده است و برای تکمیل آن نیز ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و در این باره طی مکاتباتی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و تکمیل این پلاتو در نظر گرفته شده است که امیدواریم در اسرع وقت این کار انجام گیرد.

محمدپور در خصوص ارتقاء جایگاه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به جشنواره بین المللی نیز گفت: سیاست و مأموریتی که اداره کل دارد این است که اگر بنا باشد در اهر جشنواره بین المللی برگزا گردد باید تمام موضوعات از جمله معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، مفاخر، دانشمندان و معرفی داشته‌های و ظرفیت‌ها متمرکر در اهر و منطقه ارسباران باشد و برای ما حمایت از هنرمندان اهر و منطقه ارسباران در اولویت اصلی است و این جشنواره باید بتواند تأثیر خود را در افزایش تعداد گروه‌ها در این شهرستان و منطقه ارسباران نشان دهد به طوری که امروز شاهد تشکیل شش گروه در اهر هستیم و انتظاری که ما از توسعه و پیشرفت تئاتر در کشور داریم رسیدن به اوج و قله عظمت و پیشرفت می‌باشد.

او افزود: امروز باید بگوییم اگر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به مرحله سیزدهم خود رسیده است یعنی به بلوغ و رشد خود نزدیک شده و باید همگان از آن حمایت کنیم.

اودر ادامه گفت: در سال گذشته ۲۶۹ اجرای عمومی در حوزه تئاتر در سطح استان داشتیم که میانگین در هر روز ۶ تا ۷ اجرا بود و ۱۰ میلیارد تومان نیز گردش مالی حوزه تئاتر در استان بود که اقتصاد فرهنگ و هنر می‌باشد، امسال نیز در حوزه نمایش نویسی چندین جشنواره از جمله در ارس برگزار شد و جشنواره رضوی نیز یکی دیگر از جشنواره‌ها بود که در استان به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان نگاه وزارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها و شهرستان هاست و سیاستی که وزارت و اداره کل دارد بیشتر به توسعه ظرفیت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها می‌باشد.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران

برچسب‌ها:

نظر شما