شناسهٔ خبر: 34868203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

باید از خام فروشی دست برداشته به محصول فروشی روی آوریم/ باید جایگاه صنعتی آذربایجان‌شرقی را به دست آوریم

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در بعد معدنی با وجود اینکه جایگاه سوم فلزی در کشور را داریم ولی هنوز استخراج انجام گرفته و محصول نهایی انجام نشده است، بنابراین کارهای انجام شده باید از خام فروشی به محصول فروشی سوق داده شود، چراکه ارزش افزوده و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حبیب امین‌زاده ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی که در سالن این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ سال است که در صنعت حضور دارم و نام آقای نجاتی همیشه با صنعت عجین شده است. 

وی با بیان اینکه این بخش در سه برهه صنعت، معدن و تجارت فعالیت زیادی دارد، گفت: نقشی که صنعتگران کشور در اقتصاد ایفا می‌کنند در شرایط فعلی شبیه تلاش رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد:  افرادی که در عرصه خدمات‌رسانی و تولیدی حضور دارند، باید یک کار بسیجی کنند. 

وی افزود: در هر برهه زمانی که نیاز باشد، تسهیلات لازم برای تداوم تولید در هر برهه انجام خواهد گرفت. 

امین‌زاده با اشاره بر اینکه صنعتگران به واقع از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند، ابراز کرد: وقتی در سال ۴۷ اولین واحد صنعتی به عنوان ماشین‌سازی اتفاق افتاد بسیاری از مراکز صنعتی در کشور به ندرت پیدا می‌شد.

وی اضافه کرد: با حضور موثر و بهره‌ور از بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد تا جایگاه صنعتی را به دست آوریم.

رئیس جدید سازمان صمت استان گفت: در بعد معدنی با وجود اینکه جایگاه سوم فلزی در کشور را داریم ولی هنوز استخراج انجام گرفته و محصول نهایی انجام نشده است، بنابراین کارهای انجام شده باید از خام فروشی به محصول فروشی سوق داده شود، چراکه ارزش افزوده و اشتغال را به همراه خواهد داشت.

وی متذکر شد: برنامه زمان‌بندی پیشرفت برای معادن از جمله سونگون و نفلین سینیت سراب و تمام انحرافات ناشی از صنایع پایین را پیگیری کرده تا در اسرع وقت حل شود.

امین‌زاده با تاکید بر اینکه استان آذربایجان‌شرقی به عنوان دروازه ورود به اروپا و مرکز تجارت بوده و عبور جاده ابریشم از تبریز ظرفیت لازم برای توسعه، صادرات و داد و ستد را دارد، ادامه داد:  به لحاظ فرهنگ مشترک استان با کشورهای همجوار و همسایه، می‌توان این استان را به عنوان استان معین کل کشور انتخاب کرد تا نقش صادرات را ایفا کند.  

وی در ادامه با استناد به صحبت‌های رایزن بازرگانی ایران در جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه عمده‌ترین صادرات زعفران به صورت چمدانی و همراه اتفاق می‌افتد، اذعان داشت: این یک کار وحشتناک است و خطر از بین رفتن برند را به دنبال خواهد داشت، چراکه با این کار بازار ثانویه ایجاد می‌شود. 

امین‌زاده خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی از دیرباز در صنعت فرش و تابلو فرش، تنقلات، خشکبار و کفش همیشه رتبه داشته با ایجاد واحد نظارت و توسعه صادرات می‌خواهیم صادرات را ارزیابی کرده تا با رایزنی با کشورهای همسایه به این بعد توجه بیشتری کنیم.

وی در خاتمه بیان کرد: از اعتمادی که مقام عالی وزارت و استاندار به بنده داشته و مسوولیتی که به من سپرده‌اند، نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

گزارش فارس حاکی از آن است که امین‌زاده، قائم مقامی تدارکات ماشین‌سازی، مدیرعاملی ریخته‌گری ماشین‌سازی و عضویت در هیات مدیره ماشین‌سازی تبریز را در کارنامه دارد که پس از واگذاری این شرکت به قربانعلی فرخ‌زاد، از مسوولیت‌هایش عزل شد و به عنوان مشاور فعالیت کرد.

حسین نجاتی  رئیس فعلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بالاخره بازنشسته شده و امین‌زاده جایگزین وی می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س/ر

نظر شما