شناسهٔ خبر: 34864914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

لکه‌گیری ۱۲۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی

۱۲۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی لکه‌گیری شد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از لکه‌گیری و روکش آسفالت بالغ بر ۱۲۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی در پنج‌ماهه گذشته سال‌جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، ارسلان شکری با تاکید بر این‌که ایمن‌سازی جاده‌های استان از اولویت‌های این اداره کل در سال‌جاری است افزود: در راستای ایمن‌سازی و بهسازی محورهای مواصلاتی استان و بخشنده تر نمودن آن‌ها با توجه به اعتبارات ابلاغی بالغ بر ۱۲۲ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت در محورهای ارتباطی استان انجام شده است.

وی با بیان این‌که در پنج‌ماهه نخست سال جاری عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در اغلب محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان‌های استان و بر اساس نیازسنجی و الویت‌بندی اجرا شده است ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز شاهد حجم بیش‌تری از لکه‌گیری و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان بر حسب اولویت و لزوم باشیم.

شکری گفت: در محورهای مواصلاتی شهرستان ارومیه در مرکز استان شاهد لکه‌گیری و روکش آسفالت هستیم که محور اصلی ارومیه - اشنویه به‌طول هشت کیلومتر از محل اعتبارات ملی، محور فرعی قره باغ - قوشچی به طول ۲ کیلومتر از محل اعتبارات ملی، محور فرعی سه‌راهی چهارده شهید - زیوه به طول یک کیلومتر از محل اعتبارات استانی و محورهای روستایی نازلو - چونقرالو به‌طول یک کیلومتر از محل اعتبارات استانی، آغچه قلعه - گلپاشین - چهره‌گشا به طول ۲ کیلومتر از محل اعتبارات استانی و محور روستایی جانوسلو به‌طول یک کیلومتر بخشی از این اقدامات است.

وی ادامه داد:  لکه‌گیری و آسفالت محور روستایی تکاب - کرفتو به‌طول چهار کیلومتر از محل اعتبارات استانی، محور اصلی خوی - قطور - رازی به طول سه‌ونیم کیلومتر  از محل اعتبارات ملی، محور اصلی خوی - ایواوغلی به‌طول یک‌و‌نیم کیلومتر از محل اعتبارات ملی، محور فرعی سه‌راهی سد ارس از دیگر محورهای مواصلاتی استان است که در این مدت عملیات لکه‌گیری انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: شهرک ارس به‌طول چهار کیلومتر  از محل اعتبارات ملی، محور اصلی کمربندی جنوبی الغدیر میاندوآب به‌طول دو و نیم کیلومتر از محل اعتبارات ملی، محور روستایی تیرک - هنگ‌آباد پیرانشهر به‌طول پنج‌کیلومتر از محل اعتبارات استانی و محور فرعی کوزه‌رش سلماس با نزدیک بر ۵ کیلومتر  از محل اعتبارات استانی از دیگر محورهای سایر شهرستان‌های استان را شامل می‌شود.

شکری با بیان این‌که استان از ظرفیت‌های بزرگ لجستیکی و ترانزیتی محسوب می‌شود، گفت: لازم است مسیرهای تجارت به‌ویژه تجارت بین‌الملل و بازاریابی و دست‌یابی به بازارهای جهانی برای فعالان اقتصادی منطقه بیش از پیش تسهیل شود.

نظر شما