شناسهٔ خبر: 34862673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: بدون استفاده از سلاح هسته ای هم می توانیم ظرف یک هفته در جنگ افغانستان پیروز شویم!

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که می‌تواند در مدت یک هفته در جنگ افغانستان پیروز شود، بدون اینکه از «سلاح‌های هسته‌ای» استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز (سه شنبه) بار دیگر مدعی شد که می‌تواند در مدت یک هفته در جنگ افغانستان پیروز شود، بدون اینکه از «سلاح‌های هسته‌ای» استفاده کند.

دونالد ترامپ این اظهارات را هنگام گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید و حین نشستی که با رئیس جمهور رومانی داشت مطرح کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: همانطور که گفتم و چندین بار دیگر هم می‌گویم، اگر بخواهیم می‌توانیم در جنگ افغانستان پیروز شویم و این اتفاق بدون استفاده از سلاح‌های هسته‌ای می‌افتد. اما من نمی‌خواهم ۱۰ میلیون نفر را به قتل برسانم. من نمی‌خواهم ۱۰ میلیون افغان را به قتل برسانم. زیرا این اتفاقی است که می‌افتد و من نمی‌خواهم این کار را بکنم.

دونالد ترامپ هیچ توضیحاتی درباره اینکه چگونه می‌خواهد یک هفته‌ای در جنگ افغانستان –که حدود ۱۸ سال است ادامه دارد-- پیروز شود، ارائه نکرد.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این هم در نشستی با «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان اعلام کرده بود: من می‌توانم جنگ افغانستان را یک هفته‌ای پیروز شوم. من فقط نمی‌خواهم ۱۰ میلیون نفر را به قتل برسانم. اگر من بخواهم می‌توانم افغانستان را از روی کره زمین محو کنم. این کار در مدت ۱۰ روز تمام می‌شد.

این اظهارات ترامپ باعث شد برخی به این فکر کنند که منظور رئیس جمهور آمریکا استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای پایان دادن به جنگ افغانستان است. حتی اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ماه پیش خواستار شفاف سازی درباره اظهارات اخیر دونالد ترامپ شد.

آمریکا حدود ۱۴۰۰۰ سرباز در افغانستان دارد. زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان در ماه‌های اخیر برای دستیابی به یک توافق به مذاکره با گروه طالبان پرداخته است. این توافق به منظور خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان است که به موجب آن گروه طالبان هم موظف به قبول تعهداتی از جمله رعایت آتش بس است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد خلیل‌زاد قرار است برای آغاز دور جدید مذاکرات صلح با طالبان به قطر سفر کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما