شناسهٔ خبر: 34860825 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

سایت های همراه اول در استان چهارمحال و بختیاری ارتقا می یابد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت گفت: برای توسعه، نوسازی و بهسازی شبکه تلفن همراه در روستاهای پر ترافیک استان چهار سایت جدید همراه اول به ارتقا می یابد .

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی بلالی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، با اشاره به ارتقا سایت های تلفن همراه در برخی از  روستاهای استان اظهار کرد: وضعیت پوشش روستاهای استان به دلیل استفاده از پوشش نسل دوم رضایت بخش نبوده و با توجه به پیگیریهای متعدد اهالی این روستاها، نیاز به ارتقای وضعیت پوششی به نسل های بالاتر اینترنت همراه وجود دارد که با مذاکرات انجام شده با اپراتورها چهار سایت تلفن همراه در نقاط روستایی ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: در سال جاری نیز با همکاری اپراتورهای فعال در استان ضمن ارتقای سایت های موجود، تمام روستاها از پوشش نسل جدید تلفن همراه و اینترنت پر سرعت برخوردار می شوند.  

بلالی با اعلام اینکه نسل های گذشته تلفن همراه از جمله 2G مبتنی بر سرویس مکالمه است، گفت: سعی شد با ارتقای سایت های موجود به نسل های جدید امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چند رسانه‌ای فراهم شود.

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهار محال و بختیاری، یکی از مناطق هدف گردشگری در استان را  روستای  شیخ علیخان و غار یخی چما علام کرد و افزود: سالانه گردشگران زیادی از استاهای دیگر از  این منطقه بازدید می کنند که یکی از خواسته های جدی آنها ارتقا سایت 2G این روستا به نسل سوم و چهارم بوده که با پیگیری های انجام شده این سایت تا پایان مرداد ماه سال جاری به پوشش نسل جدید مجهز می شود و امکان ارائه اینترنت پرسرعت برای استفاده اهالی روستا و گردشگران وجود خواهد داشت .

نظر شما