شناسهٔ خبر: 34860566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مروری بر رسانه های استان قزوین

خودروهای غیر استاندارد مهمترین عامل تصادفات

قزوین - ایرنا - نشریات و پایگاه های خبری استان قزوین در روزهای اخیر اخبار مختلفی را منتشر کردند که سخنان رییس پلیس راه کشور در خصوص تاثیر بالای خودروهای غیر استاندارد در تصادفات رانندگی و همچنین استعفای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از مهمترین آنها است.

صاحب‌خبر -

پایگاه خبری شاخص با بازتاب سفر سردار سید تیمور حسینی رییس پلیس راه کشور به استان قزوین به نقل از وی نوشته است: ما در سال ۹۹ دیگر سواری پراید را شماره گذاری نمی کنیم چرا که آمارها نشان می دهد که سهم دخالت این وسیله در تصادفات خیلی بالاست و معمولا یک طرف از عوامل تصادفات را تشکیل می دهد.

روزنامه ولایت قزوین نیز به نقل از رییس پلیس راه کشور در نشست با استاندار قزوین نوشته است: ۹۳ درصد علت سوانح جاده ای مربوط به خطای انسانی است اما با تولید خودروهای کیفی و استاندارد و ایمن سازی جاده می توانیم بخش زیادی از این سوانح را کاهش دهیم.

هفته نامه نسیم قزوین یکی از نشریات چاپ شده در این هفته، تیتر اول خود را به نقش رسانه در پیدایش و مبارزه با فساد اختصاص داده و در این زمینه با چند تن از اهالی رسانه گفت و گو داشته است.

افرادی چون سید عبدالعظیم موسوی، احمد خورگامی، رحیم سرکار، رکسانا رضایی، آزاده رحمانی، فیض الله فرامرزی، محمد کشاورز و محمد علیخانی هر کدام از زاویه دید خود به این سوال نسیم پاسخ داده اند.

همچنین نشریه نسیم در مطلب دیگری به نقل از سرپرست شهرداری قزوین نوشته است: تسویه بدهی‌های شهرداری نزد بانک شهر در اولویت کاری قرار دارد.

استعفای حجت الاسلام سید مهدی حسینی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نیز از دیگر اخبار مهم این هفته بود که هرکدام از نشریات استان به گونه ای نسبت به آن واکنش نشان دادند از جمله هفته نامه نگاه قزوین در مطلبی با تیتر مردی که نیامده رفت به استعفای زودهنگام وی در کمتر از یک سال پرداخته است.

البته تنها استعفای حجت الاسلام حسینی سوژه داغ رسانه ها نبود بلکه در فاصله کوتاهی از استعفای وی و انتصاب محمد حسین اسماعیلی به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه این‌بار، انتصاب یک مدیرکل غیر بومی و اعتراضات اهالی هنر صفحات نشریات و پایگاه های خبری را پر کرد.

پایگاه خبری صبح قزوین در مطلبی نامه اعتراض هنرمندان قزوینی به انتصاب مدیرکل غیر بومی برای اداره کل ارشاد را منتشر کرده و در ابتدای آن نوشته است: بی توجهی به خواست اهالی فرهنگ و هنر منجر به انتصاب مدیرکل غیر بومی جهت تصدی پست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شد.

صبح قزوین نوشته است: پیش از اسماعیلی، حجت الاسلام حسینی سکاندار شش ماهه اداره کل ارشاد بود که به دلیل برخی تخلفات که پرونده آن در دادگاه روحانیت تهران در حال رسیدگی است مجبور به استعفا شد.

اسماعیلی پیش از این به عنوان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران مشغول به خدمت بود که به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین منصوب شد.

نارضایتی هنرمندان استان از این انتصاب، خانه هنرمندان و خانه مطبوعات استان قزوین را بر آن داشت تا اعتراض اهالی فرهنگ و هنر استان را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس منتشر کنند.

این پایگاه خبری همچنین نیز در مطلبی به نقل از یک منبع آگاه از صدور رای دادگاه مسئولان اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خبر داده است.

صبح قزوین در خصوص جرم این افراد نوشته است: در پی حضور بازرسان سازمان بازرسی استان قزوین در محل اداره کل ارشاد در سال ۹۶ و بررسی اسناد اداری و مالی، مدیرکل اسبق و معاون اداری و مالی وی به اتهام تضییع اموال دولتی از طریق واگذاری غیر قانونی ساختمان اداری به یک موسسه و دریافت نکردن مال الاجاره، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی و استفاده شخصی از خودروی دولتی و نیز سوء استفاده از موقعیت شغلی طی گزارشی به دادسرای عمومی و انقلاب قزوین معرفی شدند.

در نهایت طی روزهای اخیر رای دادگاه صادر و مدیرکل اسبق  به پرداخت جریمه نقدی بدل از ضربه شلاق و معاون وی به سبب دو بار ارتکاب جرم به پرداخت جریمه نقدی و دو بار مجازات شلاق محکوم شدند.

در بین اخبار حوادث استان نیز شاید مسمومیت ۱۹ کارگر شرکت فرنخ در روز عید غدیر از مهمترین اخبار در نوع خود باشد که با تلاش نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان های ولایت و بوعلی منتقل شدند.

پایگاه خبری شاخص به نقل از دکتر پیمان نامدار رییش مرکز مدیرت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین نوشته است: کارگران شرکت فرنخ به دلیل نشت دود یا غبار از دستگاه دچار مسمومیت تنفسی شدند و علت اصلی حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.

۷۳۸۸*۶۱۰۱

نظر شما