شناسهٔ خبر: 34859971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه داران مطرح کرد؛

ضرورت تهیه منشور مساجد و آموزش ائمه جماعات/ روحیه انقلابی مسجد باید حفظ شود

حجت الاسلام سیاوشی با اشاره به ضرورت آموزش ائمه جماعات گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد بایستی برای ائمه جماعات همایش های آموزشی برگزار کند و منشور مساجد تهیه و ابلاغ شده و از ائمه جماعات ارائه گزارش درخواست شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «اسماعیل سیاوشی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان پیرامون روز جهانی مسجد، با اشاره به جایگاه مسجد در جامعه اظهار داشت: مسجد در یک شهر می تواند به عنوان یک قطب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی عمرانی قرار گیرد و بسیاری از مشکلات از فرهنگی تا اجتماعی، در مسجد برطرف شود.

 

امام جمعه شهر داران از نقش روحانی در مساجد گفت و افزود: البته همه این مقابله ها به حضور یک مدیر توانمند، قوی و مدبر در مسجد بر می گردد و اگر این اتفاق بیافتد، مسجد می تواند با کمک بازوهای خود مثل هیئت امنا، پایگاه بسیج، کانون فرهنگی هنری مسجد، هیئات مذهبی وغیره برنامه ریزی کنند و با حمایت مردم، برنامه های متنوع بسیاری را برگزار کند و مطمئنا در چنین شرایطی مردم نیز کمک خواهند کرد و کسی نمی تواند مشکلات مالی را بهانه قرار دهد که مانع از کار فرهنگی شده است.

 

وی ادامه داد: در این صورت مسجد تبدیل به یک پایگاه سرزنده و فعال و پویا خواهد شد و مردم احساس می کنند که مشکل آن ها در مسجد حل خواهد شد و در مسجد حاضر می شوند.

 

امام جمعه شهر داران از لزوم آموزش ائمه جماعات مساجد گفت و ادامه داد: اما اگر چنانچه امام جماعت تنها به اقامه نماز بسنده کند، مسجد از نمازگزار خالی خواهد شد و ظرفیت های مسجد هدر خواهد رفت. به همین دلیل من معتقدم که مرکز رسیدگی به امور مساجد بایستی دوره های آموزشی برای ائمه جماعات مساجد برگزار کند تا در آن تضارب آرا، ارتباط و انتقال تجربیات صورت گیرد و حتی منشوری برای مساجد تنظیم شود که امام جماعت مطابق آن عمل کند و پس از آن نیز به صورت مستمر از وی گزارش خواسته شود.

 

وی درباره نقش مساجد در پیشبرد اهداف انقلاب و زمینه سازی برای ظهور بیان کرد: اعتقاد من این است که باید روحیه انقلابی و فضای معنوی مساجد حفظ شود؛ برخی از مساجد ما، مساجد سنتی و غیرانقلابی هستند به طوری که حتی در روزهایی مثل عید غدیر و یا نیمه شعبان، جشن گرفته می‌شود ولی سخنران با بی انصافی کلامی درباره ولایت و امامت و تکلیف امامت در زمان ظهور وغیره سخنی به میان نمی آورد که به نظرم که این ظلم به مسجد است چراکه این همه نعمت و این جایگاهی امروزه در عرصه بین المللی داریم به واسطه انقلاب اسلامی داریم.

 

سیاوشی در ارتباط با مشکلات روز کشور افزود: مشکلات بسیاری وجود دارد که پای نظام نوشته می شود اما دلیل و مقصر آن انقلاب و نظام نیست بلکه ضعف مدیریت دولت ها است وگرنه ما امکانات کمی در کشور نداریم./

نظر شما