شناسهٔ خبر: 34858957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان:

۱۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه تئاتر خیابانی مریوان ارسال شد

سنندج - دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: پس از اعلام فراخوان این دوره از جشنواره ۱۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

صاحب‌خبر -

فاتح بادپروا در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در بخش بین الملل چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان امسال شاهد ارسال ۱۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه این جشنواره بودیم که در طول برگزاری جشنواره تعدادی از آنها به اجرا در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه امسال شاهد اجرای ۱۰ نمایش خیابانی در بخش بین‌الملل خواهیم بود، افزود: ۱۱ کشور خارجی در چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور دارند.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به نمایش های خارجی که قرار است در طول این جشنواره به نمایش درآید اشاره کرد و ادامه داد: رویا از عراق، درها از روسیه، سولکس از ایتالیا، دلقک از برزیل و ساعت ۹ کار مشترک ایران و کردستان عراق از جمله این نمایش ها است.

بادپروا یادآور شد: همچنین قلب دلقک از اکراین، وای وای از ارمنستان، بهار میاد از ایران کاری از محمد برومند، خون عروسک از ایران کاری از یاسر میرحمیدی و ایستگاه از ایران به کارگردانی آلبرت بیگجانی دیگر آثار بخش بین الملل این دوره از جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره، بخش بین‌الملل به صورت رقابتی و با حضور هفت گروه‌ خارجی و سه گروه از کشور ایران برگزار می‌شود، بیان کرد: دبیران جشنواره‌هایی از گرجستان، بغداد، عمان، اربیل و دربندیخان به عنوان دیگر میهمانان جشنواره چهاردهم در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارند.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان  در پایان سخنان خود گفت: همچنین استادانی از کشورهای هلند و مکزیک در ایام جشنواره کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند.

نظر شما