شناسهٔ خبر: 34857706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی شهرداری خرم آباد / برنامه محوری و ارتقا کیفیت آموزشی

رییس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری خرم آباد از جذب دانشجو در رشته های کاردانی و کارشناسی در مهرماه امسال در این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،مهندس سید اشکان سیف در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در خرم آباد گفت: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری چندین سال است در حال فعالیت و ارائه خدمات به دانشجویان عزیز می باشد.

وی افزود: بدهی های زیاد به بیمه و اساتید در گذشته روند فعالیت دانشگاه را با مشکل مواجه کرده بود و به گفته مدیران قبلی این دانشگاه زیادن ده بود از طرفی رای نظارتی که برای مرکز از سوی دانشگاه جامع صادر شده بود تا دو ترم اجازه جذب دانشجو را به دانشگاه ندادند و همین باعث بی انگیزه گی پرسنل و مدیران وقت شده بود.

جلب موافقت شهرداری و پرداخت بدهی ها

رییس دانشگاه علمی کاربردی شهرداری خرم آباد با بیان اینکه نگاه به مراکز آموزشی نباید مادی و سودهی باشد اظهار داشت: از ابتدای دی ماه سال ۹۷ که مسئولیت این مرکز آموزشی را متقبل شدیم با رایزنی ها و پیگیری هایی که کردیم توانستیم موافقت شهردار و شورای شهر را جهت تداوم فعالیت دانشگاه جلب و قرار شد بدهی های دانشگاه توسط شهرداری پرداخت گردد .

سیف در ادامه می گوید: خوشبختانه بخش زیادی از بدهی های بیمه ای و بدهی اساتید را پرداخت کردیم و با برگزاری جلسات با دکتر فرح بخش رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان موفق شدیم رای نظارتی را لغو و به ادامه فعالیت موافقت نمودند.

سید اشکان سیف که ۱۷ سال سابقه تدریس در حوزه معماری شهرسازی را در دانشگاههای استان در کارنامه خود دارد در راستای کاهش هزینه ها اقدام به انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی حرفه ای استان نموده و در این زمینه می افزاید: یکی از برنامه های ما در دانشگاه باتوجه به مشکلات مالی، کمبودهزینه ها و بالابردن کیفیت آموزشی بود در همین راستا برخی کارگاههای عملی دانشجویان از قبیل جوشکاری و آرماتور بندی  را طی تفاهم نامه ای که با سازمان فنی حرفه ای منعقد کردیم در آن سازمان برگزار می کنیم تا بدین طریق هزینه مدرسین و هزینه های فضای آموزشی را تقلیل نماییم.

وی همچنین گفت: یکی از رشته های آموزشی که به امکانات نیاز داشت رشته نقشه برداری بود که این رشته بعلت کمبود امکانات در آستانه حذف قرار داشت با تفاهم نامه ای دیگر با سازمان فنی حرفه ای این رشته را نیز احیا نمودیم و از حذف آن جلوگیری نمودیم.

برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی در مرکز

رییس مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری خرم آباد با اشاره به برگزاری دوره های کوتاه مدت در این مرکز نیز تصریح کرد:از آنجاییکه دانشجویان رشته های فنی می بایست جهت اشتغال بکار پروانه مهندسی دریافت نمایند و پایه مهندسی دریافت کنند بهمین منظور در صدد برگزاری دوره های کوتاه مدت ارتقا پایه مهندسی هستیم و در همین راستا قرار است کارشناسانی از وزارت راه و شهرسازی بازدیدی از مرکز داشته باشند و پس از اخذ مجوز این دوره های تکمیلی آموزشی را برای فارغ التحصیلان برگزار نماییم.

سید اشکان سیف یکی دیگر از دوره های کوتاه مدت مرکز را دوره مکالمه زبان انگلیسی اعلام کرد و گفت: این دوره را نیز جهت دوره های تکمیلی در فصول مختلف جهت استفاده متقاضیان برگزار خواهیم کرد.

فارغ التحصیلی ۲۵۰ دانشجو

سیف تعداد اساتید و دانشجویان در این مرکز را چنین اعلام کرد: بعداز پایش های صورت گرفته توسط دانشگاه جامع و پایش هایی که در مرکز انجام دادیم در حال حاضر حدود ۳۰ نفرمدرس در حال تدریس می باشند همچنین این دانشگاه از قبل ۲۵۰ دانشجو جذب نموده که طی دو ترم گذشته فارغ التحصیل شدند و دانشجویان جدید نیز بدون محدودیت ظرفیت در مهرماه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش می شوند .

 وی در پایان به تعداد رشته های فعال در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در مقطع کاردانی رشته : عمران، معماری شهرسازی، شهرسازی واطفا حریق و در مقطع کارشناسی: عمران؛عمران نقشه برداری، طراحی بافت های فرسوده، معماری، طراحی محیط بیرونی و حفاظت و پیشگیری از حریق و حوادث  دانشجو پذیرش می نماید.

۴۶

نظر شما