شناسهٔ خبر: 34857626 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چین خواستار مشارکت فعالانه سئول در طرح «کمربند جاده» شد

پکن- ایرنا- وزیر خارجه چین خواهان مشارکت فعالانه کره جنوبی در طرح «یک کمربند - یک جاده» شد و اظهار امیدواری کرد دو کشور بتوانند در قالب این طرح بازارهای مشترک را توسعه دهند.

صاحب‌خبر -

«وانگ یی» رو چهارشنبه در پکن در دیدار با «کانگ کیوانگ وا» همتای کره ای خود اظهار امیدواری کرد روابط چین و کره جنوبی به خوبی توسعه یابد و دو طرف در پیشبرد مرحله دوم مذاکرات توافقنامه تجارت آزاد چین و کره شتاب کنند.

وزیر خارجه کره جنوبی برای شرکت در نوزدهمین نشست سه جانبه وزرای خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی به پکن سفر کرده است این نشست امروز چهارشنبه برگزار می شود نشست امروز نخستین نشست سه جانبه از آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی خواهد بود.

وانگ یی در این دیدار افزود: با توجه به شرایط فعلی، دو کشور باید همکاری ها را بویژه در زمینه فناوری های بالا و نوآوری تقویت کنند و همراه با ژاپن در جهت حمایت از چند جانبه گرایی و سیستم تجارت آزاد همکاری کنند.

وزیر خارجه چین همچنین از ژاپن و کره جنوبی خواست تا اختلافات خود را به طور صحیح از طریق گفت و گو و مذاکره حل کنند.

روابط ژاپن و کره جنوبی به دلیل مسایل مربوط به دوران جنگ جهانی دوم و همچنین محدودیت های صادراتی ژاپن به کره جنوبی دچار تنش شده است.

نشست وزرای خارجه چین و کره جنوبی در پکن

«کانگ کیوانگ وا» وزیر خارجه کره جنوبی نیز در این دیدار گفت کشورش مایل به همکاری با چین برای گسترش روابط دو جانبه است.

مذاکرات سه جانبه چین، کره و ژاپن در حالی صورت می گیرد که روابط ژاپن و کره جنوبی به دلیل مسایل مربوط به دوران جنگ جهانی دوم و همچنین محدودیت های صادراتی ژاپن به کره جنوبی دچار تنش شده است وزرای خارجه ژاپن و کره در اوایل آگوست امسال هم در پایتخت تایلند با هم دیدار کردند اما نتوانستند اختلافات دو جانبه را برطرف کنند.

نظر شما