شناسهٔ خبر: 34857061 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

جشن ۱۰ هزارمین عمل پیوند عضو در شیراز انجام شد

ایسنا

امروز جشن ۱۰ هزارمین عمل پیوند عضو با حضور پدر پیوند کبد ایران در مرکز پیوند اعضای بوعلی سینای شیراز انجام شد.

صاحب‌خبر -
سیدعلی ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران عصر امروز در مراسم جشن ۱۰ هزارمین پیوند عضو در شیراز اظهار داشت: امروز شاهد تلاقی دو رویای بزرگ هستیم و توانستیم با کمک و همت بلند نیکوکاران و پزشکان، مرکز پیوند اعضای بوعلی سینا را به عنوان بزرگترین مرکز پیوند معرفی کنیم و همواره تلاش ما این بوده که این مرکز را هب دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم.
 
وی عنوان کرد: نخستین پیوند کلیه، حدود ۳۴ سال پیش در شیراز با حمایت های اساتید پزشکی انجام شد و با توجه به موفقیت های به دست آمده، کار پیوند کبد را نیز آغاز کردیم.
 
ملک حسینی با اشاره به روند پرفراز و نشیب جراحی های پیوند عضو از ابتدا تاکنون ادامه داد: در ابتدا جراحی های پیوند عضو، بیش از ۱۵ ساعت به طول می انجامید، اما هیچ چیز مانع حرکت تیم پیوند اعضای شیراز نشد و تنها هدف، انجام موفقیت آمیز جراحی و کمک به بیماران بود.
 
این چهره ماندگار کشور بیان کرد: در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شدیم با انجام ۶۳۸ پیوند کبد، رکورد بالاترین پیوند کبد در یک مرکز را برای ایران و شیراز به ارمغان آوریم و با گذشت چند سال اکنون بیش از ۱۰ هزار پیوند عضو در شیراز به ثبت رسیده که از این تعداد، پنج هزار و ۱۴۰ مورد پیوند کبد بوده است.
 
وی عنوان کرد: اکنون مفتخریم که علاوه بر تربیت فلوشیپ جراحی پیوند در ایران، پزشکانی از دیگر کشورها نیز در شیراز آموزش می بینند و مراکز پیوند عضو را در کشورهای خود راه اندازی می کنند.
 
ملک حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از همدلی و مشارکت نیکوکاران عرصه سلامت، در ثمربخشی این موفقیت بزرگ قدردانی کرد و بیان داشت: تمامی اقشار جامعه با اهدای کمک، در این مسیر ما را یاری کرده اند و حمایت مسئولان نیز موجب تقویت این خدمت و کمک بیشتر به بیماران است.
 
رئیس انجمن جراحان کشور نیز در این آئین با بیان اینکه کار پیوند عضو در ابتدا با سختی های فراوانی همراه بود، حضور و تلاش شبانه روزی افرادی چون دکتر ملک حسینی را موجب تسهیل این دشواری ها دانست و گفت: این تلاش ها موجب شد تا اکنون نام شیراز به عنوان بزرگترین مرکز پیوند اعضا در دنیا شناخته شود.
 
ایرج فاضل، هنر بارز دکتر ملک حسینی را بلندهمتی و قدرشناسی خواند و ابراز امیدواری کرد: همه بیماران بتوانند از هنر و علم او بهره مند شوند.
 
به گزارش مهر، این مراسم امروز به مناسبت عید سعید غدیرخم با حضور وزیر بهداشت، مسئولان کشوری و استانی در بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا برگزار شد.

برچسب‌ها:

نظر شما